Az okostelefonok rohamos térnyerésével a készülékek mindennapi használata is változik, mivel ezek a kapcsolattartás, a tájékozódás, a szórakozás és a zenehallgatás eszközei lettek, igaz, a nők másképpen használják telefonjukat, mint a férfiak - derül ki egy magyarországi felmérésből.
Az Ipsos és a Telenor Magyarország közös kutatása szerint napjainkban a magyarországi felnőtt lakosság 27 százaléka, azaz közel 2,3 millió lakos rendelkezik ilyen készülékkel, s ma már az ügyfelek kétharmada okostelefont vesz. A felmérésből kiderül az is, hogy a magyar okostelefon-használók 62 százaléka csak 2011 és 2012 között váltott ilyen telefonra. Az okostelefon-használók száma minden korosztályban növekszik, ám a 30 év alattiak körében a legmagasabb. A tipikus felhasználó olyan fiatal, magas státusú és magas iskolai végzettségű ember, aki gyakrabban olvas, sportol és hallgat zenét, mint a hagyományos telefonok tulajdonosai, valamint az átlagosnál nyitottabb. Tízből öten azért választanak okostelefont, mert a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai felkeltik érdeklődésüket, miközben 56 százalékuk vásárol adatcsomagot készülékéhez. Az okostelefonon a legtöbben reggel, ebédszünetben, a munkaidő végén és este interneteznek. A reggeli órákban emellett a hírolvasás és a játék, délben a közösségi oldalak böngészése és az emailezés, csetelés, délután a ismét a közösségi oldalak használata és az SMS, este pedig a játék valamint a kapcsolattartást elősegítő funkciók, az email és a cset a legnépszerűbb. A kutatásból az is kiderül, hogy a két nem tagjai körében eltérnek az okostelefon-használati szokások. A nők például másfélszer annyit Facebookoznak készülékükről, mint a férfiak. Legtöbben ebédszünetben jelentkeznek be, de délelőtt és délután is intenzíven követik a közösségi oldal híreit. A férfiak ellenben inkább a munkaidő végén lépnek be, napközben kevésbé figyelik az oldalt telefonjukról. Az alkalmazások népszerűségét illetően pont fordított a helyzet: az applikációk inkább a férfiak játékszerei. Míg a nők átlagosan 10, addig a férfiak 18 alkalmazást telepítenek készülékükre. Ez a tendencia minden területen megfigyelhető. Nemcsak a pénzügyekkel, de a vásárlással kapcsolatos applikációk is népszerűbbek a férfiak, mint a nők körében. A pénzügyi alkalmazásokkal rendelkező felhasználók 72 százaléka, a vásárlással kapcsolatos applikációkat használóknak pedig 64 százaléka férfi. Az okostelefon-használók a legkülönfélébb élethelyzetekben küldenek emaileket készülékükről. A mobilinternet-előfizetők 68 százaléka tömegközlekedés, 66 százalékuk várakozás, 49 százalékuk otthoni internetezés, 50 százalékuk sörözőbe, étterembe, szórakozóhelyre járás közben küld elektronikus levelet. Munkahelyükön munka- és magánügyben egyaránt küldenek emaileket készülékükről: értekezlet közben 71 százalékuk munkaügyben, a kávészünetekben pedig 75 százalékuk magánügyben levelezik telefonjáról. A kutatás adatfelvétele tavaly, a második félévben zajlott, az eredményeket ezen a héten hozták nyilvánosságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.