Bulvár

Másképpen használják a nők az okostelefont, mint a férfiak

Másképpen használják a nők az okostelefont, mint a férfiak

2013. március 16., szombat
Másképpen használják a nők az okostelefont, mint a férfiak

Az okostelefonok rohamos térnyerésével a készülékek mindennapi használata is változik, mivel ezek a kapcsolattartás, a tájékozódás, a szórakozás és a zenehallgatás eszközei lettek, igaz, a nők másképpen használják telefonjukat, mint a férfiak - derül ki egy magyarországi felmérésből.

Az Ipsos és a Telenor Magyarország közös kutatása szerint napjainkban a magyarországi felnőtt lakosság 27 százaléka, azaz közel 2,3 millió lakos rendelkezik ilyen készülékkel, s ma már az ügyfelek kétharmada okostelefont vesz. A felmérésből kiderül az is, hogy a magyar okostelefon-használók 62 százaléka csak 2011 és 2012 között váltott ilyen telefonra. Az okostelefon-használók száma minden korosztályban növekszik, ám a 30 év alattiak körében a legmagasabb. A tipikus felhasználó olyan fiatal, magas státusú és magas iskolai végzettségű ember, aki gyakrabban olvas, sportol és hallgat zenét, mint a hagyományos telefonok tulajdonosai, valamint az átlagosnál nyitottabb. Tízből öten azért választanak okostelefont, mert a szolgáltatók kedvezményes ajánlatai felkeltik érdeklődésüket, miközben 56 százalékuk vásárol adatcsomagot készülékéhez. Az okostelefonon a legtöbben reggel, ebédszünetben, a munkaidő végén és este interneteznek. A reggeli órákban emellett a hírolvasás és a játék, délben a közösségi oldalak böngészése és az emailezés, csetelés, délután a ismét a közösségi oldalak használata és az SMS, este pedig a játék valamint a kapcsolattartást elősegítő funkciók, az email és a cset a legnépszerűbb. A kutatásból az is kiderül, hogy a két nem tagjai körében eltérnek az okostelefon-használati szokások. A nők például másfélszer annyit Facebookoznak készülékükről, mint a férfiak. Legtöbben ebédszünetben jelentkeznek be, de délelőtt és délután is intenzíven követik a közösségi oldal híreit. A férfiak ellenben inkább a munkaidő végén lépnek be, napközben kevésbé figyelik az oldalt telefonjukról. Az alkalmazások népszerűségét illetően pont fordított a helyzet: az applikációk inkább a férfiak játékszerei. Míg a nők átlagosan 10, addig a férfiak 18 alkalmazást telepítenek készülékükre. Ez a tendencia minden területen megfigyelhető. Nemcsak a pénzügyekkel, de a vásárlással kapcsolatos applikációk is népszerűbbek a férfiak, mint a nők körében. A pénzügyi alkalmazásokkal rendelkező felhasználók 72 százaléka, a vásárlással kapcsolatos applikációkat használóknak pedig 64 százaléka férfi. Az okostelefon-használók a legkülönfélébb élethelyzetekben küldenek emaileket készülékükről. A mobilinternet-előfizetők 68 százaléka tömegközlekedés, 66 százalékuk várakozás, 49 százalékuk otthoni internetezés, 50 százalékuk sörözőbe, étterembe, szórakozóhelyre járás közben küld elektronikus levelet. Munkahelyükön munka- és magánügyben egyaránt küldenek emaileket készülékükről: értekezlet közben 71 százalékuk munkaügyben, a kávészünetekben pedig 75 százalékuk magánügyben levelezik telefonjáról. A kutatás adatfelvétele tavaly, a második félévben zajlott, az eredményeket ezen a héten hozták nyilvánosságra.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.