Hatvanhét évesen szívelégtelenségben, hawaii otthonában meghalt Glenn Cornick brit zenész, a Jethro Tull progresszívrock-zenekar alapító gitárosa - írja az MTI.
Fia,
Drew Cornick
közlése szerint pénteken elhunyt apját egy hospice-házban érte a halál. Mint mondta, a zenész élete utolsó pillanatáig "ragyogó, de házsártos" volt.
Glenn Cornick
1967-től három éven át volt a progresszív rock egyik legjelentősebb zenekarává vált együttes első basszusgitárosa - emlékeztet hírportálján a BBC (
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-29001854
). A banda frontembere,
Ian Anderson
szerint Cornick hozzájárulása az együtteshez "jelentős" volt. A zenekar honlapján megjelent nekrológja szerint a basszusgitáros mély zenei ismerete, nyitott és derűs személyisége feldobta a Jethro Tull korai koncertjeit. Nem sokáig állt rivaldafényben, mégis részese volt a rock egy igen dicsőséges korszakának. A szemüveges, hippihajpántos muzsikus az angliai Cumbria grófságban született 1947. április 23-án, itt kezdett el muzsikálni és a basszusgitár úgy meghódította, hogy még a gimnáziumot is otthagyta miatta. Blackpoolba ment szerencsét próbálni, ahol 1966 táján több kiváló helyi banda is beindult. Az egyik a John Evan Smash Band volt, amelynek tagja volt akkor már egy bizonyos Ian Anderson is. Amikor a Smash szétrobbant, Anderson és Cornick délre tartott, meg sem álltak Londonig, de előbb még Lutonban csöveztek, ahol belebotlottak
Mick Abrahams
gitárosba és
Clive Bunker
dobosba. Ez a négyes alakította meg 1968 februárjában a Jethro Tull első formációját. Cornicknak kapóra jött Abrahams bluesos indíttatása: a két gitáros a Tull első albumán, a This Was-on remek duetteket produkált a My Sunday Feeling-től a Serenade for A Cuckoo-n át a Dharma For One-ig. Csak ezen az egyetlen albumon játszanak együtt. Azon a lemezen Glenn még egy pörge kalap alá rejtőzött, mint valami vadnyugati bárzongorista. A következőn, a Stand Up-on viszont már ott virított a fején a színes hajpánt, ujjaival pedig rocktörténelmet írt: a klasszikus ihletésű rockátiratok egyik legnépszerűbbje, a Bourée az ő basszusfutamával indul és a darab közepén egy akkordikus szólót is előad. Ez lett a védjegye a Jethro Tullban. A harmadik Tull-album, a Benefit még adott neki egy-két jutalomjátékot, de ekkor már a színpadon "őrült", ám azon kívül nyugodalmasabb életvitelű társak nem nézték jó szemmel, hogy Cornick szüntelenül bulizik. Végül mégsem a társak, hanem a menedzser,
Terry Ellis
kérte meg őt, hogy szálljon ki, és helyét a kevésbé eredeti tehetségű, ám sokkal fegyelmezettebb
Jeffrey Hammond-Hammond
vette át. Glenn Cornick hamarosan megalakította saját, progresszív ihletésű együttesét, a Wild Turkeyt, de a csapat nem volt hosszú életű. Rosszkor voltak rossz helyen, az akkori progresszív rock csúcspontján ők csak a második vonalhoz tartozhattak. Közben a Jethro szép lassan a legnagyobbak közé emelkedett és Cornick bandája időnként Andersonék előzenekara lehetett. Cornick a Turkey után megalakította a Parist, majd 1977-ben visszavonult a zenétől, éveken át egy élelmiszercég termékmenedzsereként dolgozott. A zene azonban visszacsábította, és 1996 után ismét működött a Wild Turkey, több lemezük is megjelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.