Nem kell matematikai definíciókat tanulniuk az alsósoknak, középiskolában pedig kimaradnak a tananyagból a logaritmusos egyenletek, újdonságként viszont a matekórák részévé válnak a logikai és pénzügyi játékok – sok egyéb mellett ilyen változásokat hoz az ősztől életbe lépő új tantervi szabályozás a matematikaoktatásban– írja a Magyar Nemzet.
A lap cikke szerint komoly átalakuláson megy át a matematika oktatása is a következő években. A cél, hogy a tantárgy gyakorlatiasabbá, életközelibbé, a gyerekeknek szerethetőbbé, érdekesebbé váljon. Csapodi Csaba, a tantervi munkálatok matematikai munkacsoportjának tagja a szeptembertől felmenő rendszerben életbe lépő módosítások kapcsán azt mondta a portálnak: – A tananyagot a korábbi NAT-okra építve gondolták újra, úgy, hogy megőrizzék a szabályozás szellemiségét, ugyanakkor a tanulói terhek csökkentése érdekében az életkori sajátosságoknak megfelelően tolódjanak el a hangsúlyok.
A szakértő alsó tagozaton a leglényegesebb változások között említette, hogy teljesen kikerült a követelményekből a definíciók ismerete. A hangsúly inkább a konkrétumokhoz kapcsolódó megértésre és a cselekvő tapasztalatszerzése került, mert az elvonatkoztatások elvégzésére ebben az életkorban még nem elég érettek a diákok.
– Alapelvként kimondható, hogy a számfogalom pontos kimunkálását, a mérés gyakorlati kivitelezését, a geometriai tevékenységeket nélkülözhetetlennek tartjuk a felső tagozatos továbblépéshez. Szintén kiemelt feladatnak tekintettük a tanulók önálló alkotó és problémamegoldó gondolkodásra nevelését – fűzte hozzá Csapodi Csaba. Felső tagozaton ugyancsak azzal a szándékkal alakították át a tananyagot, hogy elvont fogalmak, definíciók, tételek ismerete és számonkérése helyett a gyakorlatban megtapasztalható problémák jelenjenek meg. Előtérbe kerül tehát a játékos felfedezés. További részletek
olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.