Közélet

Őrült leárazások a boltokban – átverés vagy sem?

Őrült leárazások a boltokban – átverés vagy sem?

2018. augusztus 27., hétfő
Őrült leárazások a boltokban – átverés vagy sem?

Nyár végén a plázákban és nagyobb üzletekben elkezdik kiárusítani a lenge ruhákat és a nyári sikertermékeket. Általában ötven-hetven százalékos leárazásokkal csábítanak augusztus végén, szeptember elején az üzletek. Aki már most a jövő nyárra gondol, annak tényleg megéri elkölteni a pénzt.

Az a legjobb a nyári leárazásokban, hogy a jó idő legtöbbször még szeptemberben is kitart, így a nyár utolsó hónapjában megvett rövidnadrág, póló, vagy miniszoknya még debütálhat az idén, emellett pedig alapdarabok lehetnek a jövő évi ruhatárban. Nem csak a kánikulában használatos öltözet lelhető fel a „sale” alatt, hanem vannak olyan részlegek egy üzleten belül, ahol pulcsit, hosszú nadrágot, vagy kabátot is találunk leárazva. Az ember lánya, vagy fia nagy lendülettel bele is vetné magát a vásárlásba, egy a gond, ha nem S-es vagy XL-es méretet hordunk, nehezen találunk ránk való ruházatot az akciós termékek között. Elvétve van néhány M-es, vagy L-es, de ahhoz, hogy ilyet találjunk, lehet, hogy jó pár boltot végig kell járnunk. Több olyan üzlet is ráállt arra, hogy nem szezon termékeket árul, illetve nem a legújabb kollekciókat. Ilyenek például a nagy márkaboltok outlet üzletei. Télen vehetünk pólót, trikót, rövidnadrágot pár ezer forintért, fordítva pedig nyáron akár a bélelt cipőt szerezhetjük meg viccösszegért.

„Szerencsés vagyok, ugyanis a legkisebb méret jó rám mindenből. Sosem fogyókúráztam, ez nálam genetika. Sokszor a barátnőim is irigyek rám, mert ők nem mindig találnak megfelelő méretet egy-egy cuki feliratos pólóból. Ezeket még akár az ősz közepéig is használhatom”

– mesélte Zita, aki Szegeden használta ki a „sale” adta lehetőségeket. Ezeket az árukat előfordul, hogy nem cserélik. Azért is nehéz a cseréjük, mert csak egy-egy méret van az adott termékből. De ha mégis gondunk lenne a megvett árukkal a pénztártól való távozás után, így is vannak lehetőségeink.

„Amennyiben minőségi kifogásunk van, akkor minden esetben ragaszkodjunk ahhoz, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet a vállalkozás akkor, amikor a terméket visszavisszük. A jegyzőkönyvben szerepelnie kell a nevünknek, címünknek, a kereskedő adatainak, hogy milyen terméket mikor és mennyiért vásároltuk, mit kifogásolunk, mikor jelentettük be a hibát, hogyan szeretnénk, ha orvosolná a hibát a kereskedő, és annak, hogy milyen módon és mikorra teszi azt meg a vállalkozás. A jegyzőkönyvből egy példányt meg kell kapnunk, melyet akkor sem kell visszaadni, amikor a terméket javítva, vagy egy új termékre cserélve visszakapjuk. Ha a kereskedő nem akar felvenni jegyzőkönyvet, a panaszunkat írjuk be a vásárlók könyvébe. Tartós fogyasztási cikk esetén, ha a hibás terméket 3 munkanapon belül visszavisszük, akkor nem kell elfogadnunk a javítást, hanem ki kell cserélnie a kereskedőnek”

– foglalta össze a lehetőségeket a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. Ha ruhát cserélünk, és van lehetőség arra, hogy azt visszavegyék, vagy más termékre levásároljuk az árát, ezt csak blokk ellenében tehetjük meg. Érdemes ezeket távozás után megtartani, nem pedig a reklámszatyorral együtt a kukába hajítani.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.