Az ügyfélkiszolgálást segítik azok az informatikai fejlesztések, amelyek uniós forrásból, az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében valósultak meg országszerte a járási hivatalokban. A most zárult két projektben összesen több mint 10 milliárd forint értékben történtek eszközbeszerzések és javult az ügyfelek kiszolgálását segítő infrastruktúra. A Csongrád megyében is több mint 900 munkaállomás fejlesztése valósult meg a programnak köszönhetően. Makón és Szegeden, két helyszínen, csaknem 300 érintett munkatárs részvételével tartott záró rendezvényt a Csongrád Megyei Kormányhivatal, amelyen a projektek gyakorlati eredményeiről tájékozódtak a résztvevők.
A kormány célja a szolgáltató közigazgatás megteremtése. A gyors, egyszerű, olcsó és hatékony ügyintézés a lakóhelyhez közel, a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési ügysegédek útján valósítható meg. Az elektronikus ügyintézés hosszú távon rendkívül gazdaságos és kényelmes megoldást jelent a személyes és a telefonos ügyintézéshez képest, ezért szükséges a technikai feltételek biztosítása, az informatikai fejlesztés. Az EKOP-1.2.26-2013-2013-0001 kódszámú „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése”-, valamint „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” EKOP-2.1.23-2013-2013-0001 számú kiemelt projektek egymással párhuzamosan, egymást kiegészítve valósultak meg szerte az országban azért, hogy ennek a célnak a technikai hátterét megteremtsék. A járási hivatalok informatikai fejlesztésének közvetlen célja az volt, hogy a kormányablakok megfelelő műszaki paraméterekkel rendelkező hardver és szoftver háttérrel, illetve a helyi hálózatok használatához szükséges általános és szakirányú alkalmazásokkal legyenek felkészülve a több csatornás ügyintézés lehetőségére. Ezzel párhuzamosan szükség volt a járási eszközállomány egy jelentős részének cseréjére. Ennek köszönhetően Csongrád megyében több mint 900 munkaállomáson tudta a régi számítógépet újra cserélni a hivatal, nyomtatókat és laptopokat beszerezni, illetve az ezekhez szükséges szoftverek üzembeállítása is megtörtént. Az országos hálózat optimális terheléselosztása érdekében elengedhetetlen volt az új eszközöket kiszolgáló szerverek üzembeállítása. A fejlesztéseknek köszönhetően elért legfőbb eredmények, hogy a jövőben olyan kényelmi szolgáltatások elérésére lesznek képesek a járási hivatalok, mint: - az egységes ügyfélhívó rendszer - a központi időpontfoglaló alkalmazás, - az ügyintézők munkáját segítő, tartalomszolgáltató rendszer, a „Tudástár” használata, - olyan új interaktív, virtuális ügyintézési szolgáltatások kiépítését teszik lehetővé, mint például a (az állampolgár és az ügyintéző közötti) video kapcsolaton alapuló ügyintézés. - Interaktív virtuális ügyintézési szolgáltatás fejlesztése - Munkafolyamat Kezelő Rendszer kifejlesztése Ahhoz, hogy a Kormányablakokban intézhető ügytípusok száma megközelítse a minőségi változást jelentő ezret, ez a technikai és informatikai háttér szükséges. A fejlesztések sorozatának ez csak az elejét jelenti, de tény, hogy a két EKOP forrás felhasználásával létrejött egy stabil alap, amelyre építve tovább folytatható a szakrendszerek összehangolásához, a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyintézéshez szükséges fejlesztések sora.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.