A tömegközlekedési menetrend kialakítása továbbra is állami monopólium marad, azt követően is, hogy 2017. január elsejével, az uniós elvárásoknak megfelelően Magyarországon is megkezdődik a távolsági tömegközlekedés liberalizációja - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.
Becsey Zsolt
elképzelhetőnek tartja, hogy tőkeerős külföldi cégek, illetve magyar társaságok társulásai is elindulnak az egyes régiókban kiírt buszszolgáltatási versenyeken, a Volán-társaságok mellett. Ez utóbbiak azonban helyzeti előnyben vannak - tette hozzá. Az állam által elismert költségnek köszönhetően a Volán-társaságok likvidek, de ahhoz, hogy a versenysemlegesség megvalósuljon, a jelenlegi 14 évről 10 év alá kell csökkenteni a járműveik átlagos életkorát. Ez pedig hitelfelvétellel, illetve lízingfinanszírozás igénybevételével jár - jelezte a helyettes államtitkár. A Volán-társaságok eddig is zömmel magyar gyártású, illetve hazai végszerelésű buszokat vásároltak, és ez várhatóan így lesz a jövőben is - mondta Becsey Zsolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.