Közélet

Uniós támogatással készítik elő a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-beruházást

Uniós támogatással készítik elő a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-beruházást

2015. június 5., péntek
Uniós támogatással készítik elő a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-beruházást
vasut_sinpar

Uniós támogatással készíti elő a hódmezővásárhelyi önkormányzat az alföldi város és Szeged központját közvetlenül összekapcsoló, a nagyvasúti és a villamospályát is használó tramtrain-beruházást - tájékoztatta az önkormányzat pénteken az MTI-t.

A jogi, pénzügyi környezet, az intézményi modell, a pályahasználati díjrendszer kidolgozására, a forgalmi-műszaki paraméterek egyeztetésére mintegy 296 millió forint támogatást nyert el a város. Az év végi tartó munka részeként az optimális alternatíva kiválasztása érdekében költséghaszon-elemzés is készül. Korábban uniós támogatással már elkészült a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát úgy fejlesztenék, hogy a szerelvények sebessége elérhesse az óránkénti 100 kilométerest. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki. A projekt a Hódmezővásárhely és Szeged közötti közösségi közlekedés minőségi fejlesztését szolgálja, egy vonzóbb alternatívát adna az egyéni gépjárműforgalommal szemben. A pályát úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.