Két évtizede újították fel utoljára a Belvárosi hidat, idén 50 milliót fordítanak a híd rekonstrukciójára. A forgalomkorlátozással nem járó munkálatok már a jövő héten elkezdődnek, a jelentősebb, félpályás útzár mellett zajló javításokat azonban várhatóan csak a nyári szünidő alatt végzik.
Az eredetileg 10 évre tervezett, jelenleg 19 éves pályaburkolat tönkrement a Belvárosi hídon a vasbeton pályalemez szigetelésével együtt.
Makrai László
, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója arról tájékoztatott a tavaly elkészült fővizsgálat adataira támaszkodva, hogy a híd állékonysága, statikája változatlan. Problémák azonban vannak, például a pályalemezen átszivárgó víz miatt a pályalemezen és az alatta levő acélszerkezeteken jelentős korróziós károk jelentkeztek. A hídfőkben és a támaszokon hasonló károkat okoz az egyes dilatációkon átjutó víz, ezen felül tönkrement a teljes acélszerkezet korrózióvédelme, illetve elhasználódott a járdák sóvédő bevonata. A Belvárosi híd teljes körű felújítása milliárdos nagyságrendű összegbe kerülnek, idén 50 millió forintot biztosított a város a munkálatokra. „Kijavítjuk az aszfaltburkolatot ebben az évben, továbbá a pályalemez szigetelését a szükséges betonjavításokkal a dilatációk 3-3 méteres környezetében, ezzel megszüntetve a dilatációkon a vízátfolyásokat. Elvégezzük a szegélykövek és kőpárkányok hézagainak pótlását, a kimozdult kövek helyreigazításával. Eltávolítjuk a Roosevelt-tér felőli támfalról a lerepedt kődarabokat, majd rögzítjük a kimozdult szegélyköveket. Javítjuk továbbá a pályalemez alsó felületein a betonhibákat, míg a járda és az útszegély sóvédő bevonatát” – sorolta Makrai. Ezeken felül az újszegedi oldal Torontál tér felőli szakaszán a korlát is megújul, és kijavítják ugyanezen az oldalon feljáróhíd betonfelületeinek hibáit. A Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója arról tájékoztatta portálunkat, hogy a híd üzemeltetésére évente 4-5 millió forint áll rendelkezésükre. Ebből az összegből azonban csak a kisebb – főként a balesetveszély elhárítására irányuló – munkálatokra jut pénz, illetve például a híd lemosására, a galambriasztó rendszer üzemeltetésére, a hajózó jelzőlámpák javítására, a kötelezően előírt hídvizsgálatra. Ebbe az összegbe ezeken felül bele kell férnie a közúti balesetekkor keletkezett károk elhárításának is. Makrai László azt is közölte, a jövő héten megkezdődnek azok a munkálatok, amelyek nem járnak forgalomtereléssel, és várhatóan kora nyáron, az iskolai szünetben végzik majd el a pályaburkolatot érintő javításokat. Erről azonban még nem született meg a döntés. Az útburkolat rekonstrukciója jár majd nagyobb felfordulással, azt ugyanis csak félpályás útlezárás mellett 2-szer 2 ütemben tudják elvégezni. Makrai hozzátette, nemcsak az autósokat érintik majd a részleges forgalomkorlátozások, ugyanis a dilatáció körüli burkolatok és a szigetelés javításakor várható részleges forgalomkorlátozás a kerékpárosokra és a gyalogosokra is vonatkozik majd, ezért a társaság a közlekedésben érintettek szíves megértését kéri.
Ötvenmillió forintból újítják fel a hidat, a munkálatok már a jövő héten megkezdődnek!
Posted by Szegedma Hírportál on 2015. március 26.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.