A norvég Schibsted Media Group megállapodott a dél-afrikai Naspers médiavállalattal, hogy átveszi annak magyarországi apróhirdetés üzletágát, az OLX-et - a tavalyi negyedik negyedévben kötött megállapodás az oslói tőzsdén jegyzett Schibsted 2015. február 13-án közzétett eredmény-beszámolójából derül ki.
A beszámoló a 2014. negyedik negyedévének kiemelt eseményei között említi a megállapodást a Naspers magyarországi érdekeltségének az átvételéről, cserébe a Schibsted saját romániai és portugáliai érdekeltségeit adja át a dél-afrikai vállalatnak. Az ügylet pénzügyi vonzatairól a dokumentum nem tesz említést. A norvég Schibsted Classified Media Ltd. magyar leányvállalata 2010-ben indította el a Jófogás online hirdetési oldalt, amely hamar piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. A Vaterát és Árukeresőt működtető rivális Allegro Group - amely a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata - azonban saját verzióval, az Apróddal állt elő az ingyenes online hirdetési piacon, és 2013-ra megszerezte az elsőbbséget. Az Apród márkanevet 2014 áprilisában a nemzetközileg ismert terméknévre, az OLX-re cserélték le. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteki közlése szerint a tranzakcióval összefüggő kérelem még nem érkezett hozzá, ezért csak az ilyenkor használatos jogi előírásokat tudta közölni. Eszerint akkor lehet engedélyköteles a tranzakció, ha az érintett szereplőkhöz rendelhető együttes - előző évi - magyarországi nettó árbevétel 15 milliárd forintnál magasabb és közülük két szereplő árbevétele is magasabb 500 millió forintnál. Amennyiben engedélyköteles a tranzakció, akkor - a versenytörvény alapján - a GVH engedélyének hiányában nem hajtható végre. A versenyhatóság értékelésének szempontrendszerét a versenytörvény tartalmazza: a legfőbb kérdés, hogy az érintett piacon a verseny jelentős mértékű csökkenése megállapítható-e vagy sem. A Schibsted médiacsoport 2014-es éves bevétele 14,975 milliárd norvég koronára emelkedett a 2013-as 14,870 milliárd koronáról. Üzleti (EBITDA) eredménye 1,941 milliárd korona lett az egy évvel korábbi 1,777 milliárd korona után, árbevétel-arányos jövedelmezősége 13 százalék. A Schibsted Media Group 6900 főt foglalkoztat a világ 29 országában. Legnagyobb piacai Norvégia és Svédország. Üzleti tevékenysége lapkiadói, online hirdetési és mobil szolgáltatási területeket ölel fel. Legnagyobb részvényese a Blommenholm industrier AS 26,1 százalékkal. Jelentősebb részvénypakettel rendelkezik a vállalatban még a J. P. Morgan, a Northern Trust, a The Bank of New York Mellon, a Morgan Stanley, a UBS és a Goldman Sachs pénzintézet is. A Schibsted részvénye pénteken az oslói tőzsdén 40,40 korona, 8,02 százalékos csökkenéssel 463,10 korona árfolyamon zárt. A Schibsted Classified Media Hungary Kft. alapítási éve a céginformáció adatai szerint 2009, jegyzett tőkéje 13,5 millió forint. A céget a stockholmi Stefan Radu Tocca és Palocsay-Zubor Géza képviseli. Tulajdonosa az amszterdami bejegyzésű Schibsted Classified Media NV.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.