Közélet

Vikingek jönnek Mórahalomra fogorvoshoz?

Vikingek jönnek Mórahalomra fogorvoshoz?

2014. július 2., szerda
Vikingek jönnek Mórahalomra fogorvoshoz?
colosseum0_gs

Jönnek az első norvégok fogakat tömni, beindulhat a medical wellness is – új irányok Mórahalom turizmusában.

Mórahalom 25 éve, 1989-ben kapott városi rangot, így egy jubileumi év a település életében a 2014-es esztendő, de nem csak ezért érkezett mérföldkőhöz Homokhátság fővárosa.

Nógrádi Zoltán

polgármester elárulta a SZEGEDma.hu-nak, hogy közel 15 év infrastrukturális fejlesztései zárulnak le hónapokon belül, befejezik az új szállót és a turisztikai parkot is, és egy egészen más munka indul meg: Mórahalom a szomszéd országokon túl is hódítani indul a turisztika frontján. „Az egész folyamat, mint általában a nagy dolgok, véletlennel indult el, 1995 egy stratégiai döntés elé került a képviselő-testületünk. Az akkori tisztasági fürdőnk infrastruktúrája, működése kritikussá vált. Azt kellett eldöntenünk, hogy felszámoljuk-e a létesítményt, és helyette belvárosi funkcióval látjuk el a környezetet, telkeknek osztjuk ki a területet, vagy pedig elkezdjük fejleszteni. Némi kockázatvállalással ez utóbbi mellett döntöttünk. Miután azt tapasztaltuk, hogy nem lehetetlen egy turisztikai hagyományokkal nem rendelkező településen megteremteni azokat, kidolgoztunk egy koncepciót, amely mentén az elmúlt 15 évben zajlottak a fejlesztések. Vezértermékként megjelent a fürdő, a wellness az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokkal, ezekhez pedig hozzáadtuk azokat a termékeket, ami nélkül ma nem lehet turisztikáról beszélni: a tanyai, ifjúsági turizmus, a kereskedelmi szálláshelyek, a gasztronómiai, kerékpáros és különleges sportok turizmusa. Ezeket miután sorban számba vettük, célzottan elkezdtük hozzájuk rendelni az infrastruktúrát. Mára vált kompletté az a széles kínálat, amivel mi jelentkezhetünk a turisztikai piacon” – foglalta össze az építkezés időszakát Nógrádi Zoltán.

A fogászati turizmus már megjelent

„Az előttünk álló feladat az, hogy mindennek az összehangolt értékesítésére, egy nagyon határozott marketingre fordítsuk az energiáinkat. Ez ma már azért vált könnyebbé, mert partnereink, a szálláshelyek, a Colosseum Hotel, a most épülő szálloda és az ágazat egyéb szolgáltatói a saját erőforrásaikat is a közösbe beadva egy komoly értékesítési kommunikációt tudnak velünk együtt folytatni külföldön is, amire eddig nemigen volt lehetőségünk” – folytatta immár a célok meghatározásával a polgármester kiemelve, hogy Románia egész turisztikai piacán ott van a település, ahogy Szerbia, Horvátország valamennyi promóciós fórumán is. „Azt szeretnénk elérni, hogy ezt kiszélesítsük a szomszédos országokon túlra is. Erre egy kedvező előjel, hogy megérkezett az első szervezett norvég csoportunk, akik egy fogászati ellátás keretében látogatnak el hozzánk. Már van egy iroda Norvégiában, amely bennünket ajánl fogászati ellátás szempontjából. Hamarosan szeretnénk ezt kibővíteni reumatológiai, mozgásszervi rehabilitációs szolgáltatásokra. A legújabb szállodánk már a 'medical wellness' kategóriában épül, amely a turizmus és az egészségügy határán lévő szolgáltatásokat nyújtja. Gyógyulni jön a vendég, de nem betegként, hanem turistaként fogadjuk. A programozott beutazást szeretnénk elérni, a fogászati szakrendelésünk kapcsán nagyon kedvezőek a tapasztalatok. Összefoglalva tehát: a következő időszakban a fő hangsúlyt már a turisztikai promóció, értékesítés, marketing kapja a főszerepet” – emelte ki.

SZS20140701_morahalmi_retesfesztival_sajtotajekoztato_005

Az eszközök terén megtudtuk, hogy külön szervezetet hoztak létre a turisztikai kommunikációra az önkormányzatnál, ami a város tulajdonában lévő Móra-Tourist Nonprofit Kft. De turisztikai stratégiát is működtetnek, bekapcsolódik a település az országos turizmus vérkeringésébe. „Minden jelentősebb szervezetnek, szövetségnek tagjai vagyunk, hallatjuk a hangunkat, jelen vagyunk több akcióban is. Arra számítunk, hogy ha a következő időszakban hangsúlyt fektet a kormány az országimázsra, a gyógyhelyfejlesztések révén a külföldi értékesítésre, akkor ebben is szeretnénk részt venni. Kezdeményezzük a megye, a régió ilyen irányú összefogását, egy összehangolt, regionális marketing-kommunikáció kialakítását szeretnénk. Elérkeztünk ahhoz a lélektani pillanathoz, hogy ne konkurenciát lássunk egymásban, hanem együttműködő partnereket. Szeretnénk a magánszereplők tőkéjének az összehangolását is ebbe az irányban terelni” – tette hozzá a város első embere.

A legnagyobb adózók a szállodák

A most záruló nagy fejlesztésekről Nógrádi Zoltán elmondta, hogy az utolsó nagy hotelépítéssel megvalósulás útjára lép a már fent említett medical wellness. „Mi ezt már 15 évvel ezelőtt elterveztük, és minden évben, amint csak lehetett ebben az irányban próbáltunk elmozdulni. Tavaly sikerült a fürdő környezetének utolsó, oda nem illő szereplőjét, a városházát is átköltöztetnünk. A rendőrségnek, a patikának is találtunk új helyet. Ezzel együtt megkezdődött egy turisztikai övezet, városrész kialakítása, mert minden nagy turisztikai kapacitást felvonultató településnek van ilyen övezete. Ez nekünk a Szent János-térség, ahol sportkomplexummal, lovas turizmussal, termálfaluval, tanyai, gasztronómiai turizmussal, a skanzennel és még sok izgalmas fejlesztési aprósággal jelentkezünk. Jelenleg a város legnagyobb adózói a turisztikai szereplők, a szállodák. Idegenforgalmi, építményadóban, a hozzá kapcsolódó állami támogatásokban nagyot löknek a város költségvetésén, ezt mi igyekezünk visszaforgatni az infrastrukturális, közterületi fejlesztésekkel, ami viszont népességet vonz, ez pedig egy fennmaradási eszköz és lehetőség” – tért ki a gazdasági előnyökre is Nógrádi Zoltán, aki e téren a következő öt évben az ipari park fejlesztésére is szeretne koncentrálni. „Ahhoz, hogy ide eljuthassunk, a turisztikai ágazat által megtermelt adó és más bevételek sokat hoztak. A fürdő is nyereséges, olyan forrásokat termel, amiket fel tudunk használni Mórahalom gazdasági erősítésére” – zárta gondolatait.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.