A múlt évben a magyar sörpiac 4,45 százalékkal csökkent az előző évhez képest, a négy legnagyobb gyártócég által értékesített sör mennyiségét alapul véve - közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Az elnök az MTI-nek elmondta: a szövetség három tagvállalat - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak és a Heineken - valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,185 millió hektoliter sört értékesített, szemben az előző évi 6,312 millió hektoliterrel. Ezek a cégek a magyar sörpiac mintegy 95 százalékát képviselik. Az elnök szerint az idén várhatóan nő a sör értékesítése Magyarországon, azaz az eladott mennyiség várhatóan eléri, sőt meghaladja a 2012-es szintet a várakozások szerint. Hozzátette: ezeket a terveket azonban az ország gazdasági helyzete és az időjárás is jelentősen befolyásolhatja.
Csíkné Kovács Klára
elmondta: a sört előállító cégek tavaly mintegy 66 milliárd forint adót fizettek be az állami költségvetésbe. A szövetség adatai azt mutatják, hogy a teljes adóbefizetés mintegy 55 százalékát a jövedéki adó tette ki, a második legnagyobb adótételt pedig az általános forgalmi adó tette ki, amely a teljes befizetés mintegy harmadát adta. A sörszövetség elnöke sérelmezte, hogy a múlt év elején 10 százalékkal nőtt a sör jövedéki adója, amely jelentősen visszavetette a fogyasztást. Hozzátette: mérséklődött a vendéglátóhelyeken elfogyasztott sör mennyisége is, s az emberek az olcsóbb söröket fogyasztották inkább a prémium márkákkal szemben. Közölte, a sörgyártók felhívják a figyelmet a felelős alkoholfogyasztásra, több akciót is kezdeményeznek, például a fiatalok alkoholfogyasztásának mérséklésére, illetve az autóvezetők alkoholfogyasztásának megszüntetésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.