A kormány által tárgyalt nemzeti közlekedési stratégia alapján az Európai Unió támogatásával 2014 és 2020 között az autópályákat el kell vinni a határig, a Kárpát-medence magyarsága felé - mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár pénteken Hódmezővásárhelyen.
Kassa irányába ki kell alakítani az M3-as autópálya összeköttetését a Felvidékkel - kezdte a felsorolást a fideszes politikus a Nyugdíjas Lakóparkban rendezett lakossági fórumán mintegy százötven embere előtt. Az M4-es autópálya meghosszabbításával Berettyóújfalu irányában a Partium felé vezetné a forgalmat, az épülő M43-as autópálya Nagylaknál éri majd el a határt, az M6-os folytatása pedig Horvátországig tart majd - tudatta az államtitkár. Hozzátéve: az M60-as sztráda pedig a Drávát átlépve Horvátországba, illetve Szlovéniába vezet majd. A stratégia fontos eleme, hogy 2020-ra minden megyei jogú városnak autópálya-összeköttetéssel kell majd rendelkeznie. E beruházások közül
Lázár János
a Békéscsabát Kecskeméttel összekapcsoló M44-es építésének megkezdését emelte ki. A középtávú tervek között szerepel, hogy Debrecent négysávos autóút kösse össze Szegeddel. A közlekedési infrastruktúra korszerűsítéséhez tartozik a településeket tehermentesítő elkerülő utak építése is - közölte Lázár János. A politikus kifejtette, továbbra is fontosnak tartja, hogy a devizaalapú jelzáloghitelek ügyének rendezését követően segítséget kapjanak azok az autóhitelesek is, akik szintén devizában adósodtak el. A gépjármű ugyanis nagyon sokaknak munkaeszköz, emellett az ország településszerkezetéből adódóan sokan csak autóval járnak dolgozni vagy így tudnak elérni bizonyos közszolgáltatásokat, például az egészségügyi ellátást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.