Közélet

Corvin-közről és Szuezről az Emlékpontban

Corvin-közről és Szuezről az Emlékpontban

2013. október 24., csütörtök
Corvin-közről és Szuezről az Emlékpontban

Egy ötvenhatos forradalmár érkezik az Emlékpontba ma délelőtt 10 órára rendhagyó történelemórára: Mihály Árpád szobrászművész, volt Corvin közi harcos diákok előtt eleveníti fel a szabadságharc legforróbb katlanjának, a Pesti srácok hőstetteinek színhelyének eseményeit. Október 24-én délután 5-től folytatódik a hódmezővásárhelyi közgyűjtemény történelmi szabadegyeteme, a SZE-EM. őszi szemeszterének nyitóelőadásán az ötvenhatos forradalom nemzetközi megítélésben szerepet játszó szuezi válságról lesz szó.

A hódmezővásárhelyi Emlékpont és a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara az idei tanévben is folytatja a SZE-EM.

címmel indított történelmi szabadegyetemét. A szemeszter hallgatói ismeretterjesztő, „kalandozó” jelleggel nyerhetnek bepillantást a múlt egy-egy kevéssé (köz)ismert fejezetébe a szegedi egyetem oktatóinak és PhD-hallgatóinak előadásában. A SZE-EM. estjei nyilvánosak, de szervezők különösen fontosnak tartják, hogy az előadásokkal a történelem iránt érdeklődő, emelt szinten maturáló diákoknak olyan lehetőséget biztosítsanak, ami segíti pályaorientációjukat, valamint érettségire való felkészülésüket. A szabadegyetem ma esti előadásán Ferwagner Péter Ákos történész, az SZTE-BTK Újkori Egyetemes Történeti és Mediterrán Tudományok Tanszékének egyetemi docense az ún. szuezi válságot mutatja be. Az 1956-os forradalom sorsának alakulásában egy több száz kilométerrel távolabb, a Közel-Keleten zajló katonai manőver is szerepet játszott. A közgondolkodás szerint a magyar szabadságot azért tiporták el és a azért nem kaptunk nyugati támogatást, mert a Szovjetunió és az Egyesült Államok megegyezett abban, hogy kimarad a másik ”dolgából”...

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.