Közélet

Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása

Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása

2013. március 21., csütörtök
Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli gyártása

Megkezdődött Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása. A 13-tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik Szegedre.

A Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása megkezdődött a székesfehérvári ipari parkban. A jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődhet a járműtest burkolása. Ezzel a művelettel nyeri el a troli a végleges külső formáját. Szeged Megyei Jogú Város 2011 januárjában rendelte meg az új, 13-tagú troliflottát a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt 3 évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz. A Szegedi Közlekedési Kft. szakemberei megtekintették a helyszínen a járműgyártást. Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium. Szeged 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.