A közeledési káresemények alkalmával gyakran alkalmazzák a hidraulikus feszítővágó berendezést, amelynek használatát az elmúlt héten az egyik szegedi autóbontóban gyakorolták a Szegedi Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság újoncai.
A februárban szolgálatba állt állományból öt-öt fő teljesít szolgálatot a parancsnokság mindhárom szolgálati csoportjában, akik most mélyítik el a beavatkozások során alkalmazandó gyakorlati ismereteiket. A bontóban lehetőség kínálkozott arra, hogy a bontásra szánt gépjárműveken gyakorolják a komoly, 720 bar nyomást alkalmazó berendezés kezelését. A csoport tagjai gyakorolták a szélvédő és az ajtók eltávolítását, valamint a gépjármű tetejének levágását. Ezekre akkor van szükség, ha a baleset során a jármű ajtajai beszorulnak, ám az is előfordulhat, hogy oldalról nem emelhetők ki a személyek: ilyenkor eltávolítják a jármű tetejét, és felülről menekítik ki a bent rekedteket. Ezeknél a beavatkozásoknál arra is figyelni kell, hogy a korszerű biztonsági berendezésekkel ellátott gépkocsik oszlopaiban is találhatók légzsákok, ezért az oszlopok megbontása előtt fel kell térképezni, hogy a vágás tervezett helyén található-e a légzsákot működtető patronból. A gyakorlat során az újoncok kipróbálták a kormányfeszítés módszerét is, amelyre akkor kerül sor, ha az ütközés során a kormány ráfeszül a vezető lábára vagy testére, akit ilyenkor a láncos feszítő alkalmazva menekíthetnek ki. A műveletek megkezdése előtt külön felhívták az újoncok figyelmét az ilyenkor alkalmazandó munkavédelmi ismeretekre: a védőfelszerelések alkalmazása nem maradhat el, csak kesztyűben végezhetőek a műveletek, és a sisak plexije is fontos, hogy védje a beavatkozót az esetleg kipattanó, éles részektől - közölte a SZEGEDma.hu-val a Csongrád Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.