Az elmúlt évektől eltérően idén nem tette közé az állami út-, vasút- és sztrádaberuházó NIF Zrt., a közlekedési infrastruktúrában milyen fejlesztések kezdődnek jövőre - írja az Index. Az biztosnak látszik, hogy lesz három átadás – ennyi csúszott át erről az évről. A folytatásról sokat nem tudni, de az biztos, hogy a korábban tervezettnél lassabban épül tovább a gyorsforgalmi úthálózat. A közlekedésfejlesztési koncepció is késik. Az új M0-st – amire azért van szükség, mert az M5-ös két oldalán nem egymás folytatásában épült meg a fővárosi elkerülő – az Index információi szerint jövő novemberre kell elkészíteni, míg Szeged és Makó között már valamikor a jövő év első felében megindulhat a forgalom az M43-ason (ennél pontosabbat eddig nem közölt az állami sztrádaberuházó NIF Zrt). A korábbi években ugyan már hagyománnyá vált, hogy a NIF év végén nyilvánosságra hozta a következő évi vasúti, közúti, illetve gyorsforgalmi úthálózatra vonatkozó fejlesztési tervét, idén eddig ez nem történt meg. Így egyelőre nem tudni, milyen beruházások indulnak jövőre, és azt sem, hogy a korábban 2011-re tervezett útátadásokból – ilyen például az M0-s kétszer háromsávosra szélesítése az M1-es és az M6-os között – melyeknél tudják tartani a határidőt. Az a NIF korábbi tájékoztatása szerint biztos, hogy a tavalyi tervektől eltérően nem kezdődött el idén, és pláne nem fejeződik be jövőre az M43-as Makó és nagylaki határátkelő közötti, nagyjából 23 kilométeres szakaszának építése. A dolgok jelenlegi állása szerint a kétszer kétsávos utat 2013 májusára készítik el. Már tavasszal elkezdődött az M3-as autópálya építése Nyíregyháza és Vásárosnamény között – ez, akárcsak az M43-as, uniós támogatást kapott –, de ez várhatóan szintén nem fejeződik be jövőre, hanem várhatóan csak 2012-re. Az Index úgy véli, az, hogy a szokásoktól eltérően idén nem mutatták be a következő évi terveket, megerősíteni látszik azt az információt, miszerint a területet felügyelő fejlesztéspolitikai tárcánál nincs döntés arról: hogyan, merre és miből folytatódjék a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. (Forrás: Index)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.