Közélet

Még nem tudni, merre visz majd az út

Még nem tudni, merre visz majd az út

2010. december 28., kedd
Még nem tudni, merre visz majd az út
Az elmúlt évektől eltérően idén nem tette közé az állami út-, vasút- és sztrádaberuházó NIF Zrt., a közlekedési infrastruktúrában milyen fejlesztések kezdődnek jövőre - írja az Index. Az biztosnak látszik, hogy lesz három átadás – ennyi csúszott át erről az évről. A folytatásról sokat nem tudni, de az biztos, hogy a korábban tervezettnél lassabban épül tovább a gyorsforgalmi úthálózat. A közlekedésfejlesztési koncepció is késik. Az új M0-st – amire azért van szükség, mert az M5-ös két oldalán nem egymás folytatásában épült meg a fővárosi elkerülő – az Index információi szerint jövő novemberre kell elkészíteni, míg Szeged és Makó között már valamikor a jövő év első felében megindulhat a forgalom az M43-ason (ennél pontosabbat eddig nem közölt az állami sztrádaberuházó NIF Zrt). A korábbi években ugyan már hagyománnyá vált, hogy a NIF év végén nyilvánosságra hozta a következő évi vasúti, közúti, illetve gyorsforgalmi úthálózatra vonatkozó fejlesztési tervét, idén eddig ez nem történt meg. Így egyelőre nem tudni, milyen beruházások indulnak jövőre, és azt sem, hogy a korábban 2011-re tervezett útátadásokból – ilyen például az M0-s kétszer háromsávosra szélesítése az M1-es és az M6-os között – melyeknél tudják tartani a határidőt. Az a NIF korábbi tájékoztatása szerint biztos, hogy a tavalyi tervektől eltérően nem kezdődött el idén, és pláne nem fejeződik be jövőre az M43-as Makó és nagylaki határátkelő közötti, nagyjából 23 kilométeres szakaszának építése. A dolgok jelenlegi állása szerint a kétszer kétsávos utat 2013 májusára készítik el. Már tavasszal elkezdődött az M3-as autópálya építése Nyíregyháza és Vásárosnamény között – ez, akárcsak az M43-as, uniós támogatást kapott –, de ez várhatóan szintén nem fejeződik be jövőre, hanem várhatóan csak 2012-re. Az Index úgy véli, az, hogy a szokásoktól eltérően idén nem mutatták be a következő évi terveket, megerősíteni látszik azt az információt, miszerint a területet felügyelő fejlesztéspolitikai tárcánál nincs döntés arról: hogyan, merre és miből folytatódjék a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. (Forrás: Index)
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.