Gyereknapkor népszerűbbek a játékok mint a programok, ilyenkor a szülők 40 százaléka ad ajándékot a gyermekének; a játékbolti forgalom ugyanakkor elmarad a húsvétitól - derül ki a játékkereskedő és importőr Formatex Kft. MTI-hez eljuttatott felméréséből.
A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépő Formatex Kft. több mint 1700 fő megkérdezésével végzett felmérése szerint a szülők 40 százaléka fontosnak tartja a gyereknap megünneplését. Az ajándékra szánt összeg a felmérés szerint a válaszadók több mint felénél 2 és 5 ezer forint közé tehető, nyolcaduknál 5000-7500 forint körüli, 17 százalékuknál pedig 1000-2000 forint. A felmérés szerint a szülők közel 95 százaléka fontosnak tartja a játékboltok akciós kínálatát és közel ilyen arányban tájékozódnak az interneten a vásárlás előtt. A válaszadók alig negyede szerez információt ismerősétől a játékokról, ötöde a játékbolti eladókat kérdezi, és 15 százalék körül van azok száma, akik a tévéreklámokból tájékozódnak. A felmérés szerint 40 százalék ajándékot ad a gyermekének, 37 százalékuk pedig megkérdezi a kicsiket, hogy hová szeretnének menni, 32 százalékuk fagyizni viszi a gyerekeket, közel negyedük pedig állatkertbe. Ezt a gyereknapi tematikus programok követik a népszerűségi listán, és csak a válaszadók 8 százaléka megy biciklizni vagy sportolni a családdal. A gyereknap előtti két hétben a játékértékesítés fellendülésére számít a játékkereskedő és importőr Formatex Kft., a cég közel 70 millió forintos forgalmat vár üzleteiben - közölte
Borhi János
, a Formatex ügyvezetője az MTI-vel. A gyereknap általában nem produkál olyan jelentős növekedést, mint az éves forgalom 15 százalékát adó húsvét, amely a karácsony után a második legkiemelkedőbb időszak - tette hozzá az ügyvezető. A cég kutatása szerint a nyár közeledtével a játékok közül az ügyességi és sportjátékok vették át a vezető szerepet, ugyanis a szülők több mint fele szerzi be ezeket gyereknapra, hasonlóan népszerűek az építőjátékok is, amelyeket a táblás játékok követnek. A megkérdezettek közel 30 százaléka babás-állatos szerepjátékot vagy kézműves és barkács játékokat választ gyermekének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.