Ismét sok kiállítóval és attrakcióval mutatkozott be Magyarország a világ legnagyobb idegenforgalmi vásárán, a berlini nemzetközi turisztikai börzén (ITB), és a szakma várakozása szerint a tavalyi kiemelkedően jó év után is tovább emelkedhet a legfontosabb piacról, Németországból Magyarországra látogató turisták száma.
Magyarország a vasárnap véget ért vásáron az utóbbi évekhez hasonlóan egy több mint 300 négyzetméteres standdal vett részt. A számos díjjal jutalmazott nemzeti stand látványelemei a vízkincsre irányítják a látogató figyelmét, a legnagyobb sikere azonban a bűvöskocka bemutató mellett a borkóstolóknak és táncbemutatóknak volt az utolsó két napon, amikor a nagyközönség előtt is megnyitották az elsősorban a szakmának szervezett kiállítás csarnokait. A ITB leghosszabb sorát viszont a nemzeti stand kürtőskalács élménykonyhája előtt lehetett látni. A magyar különlegességet kínáló pultnál még a zárás előtt is több tízméteres sor kígyózott. A kiállítók a szakmai visszajelzésekkel is elégedettek voltak, és különösen a német üzleti partnereikkel folytatott tárgyalásokon tapasztaltak nagy érdeklődést. Az idei ITB igen eredményes volt, így "jövőre is biztos jelen leszünk" - mondta az egyik kiállító, egy hévízi szálloda képviselője az MTI-nek. Kétmilliót is meghaladó vendégéjszakával Németország messze a legfontosabb küldő piac a magyar idegenforgalomban, és az utóbbi 4-5 év munkája kezd beérni - tette hozzá
Mezősi Csilla
, a Magyar Turizmus Zrt. (MT) németországi és svájci képviseletének vezetője, kiemelve, hogy a legfőbb cél a minőségi szolgáltatások erősítése és a vendégkör fiatalítása. Magyarország a fesztiválturizmustól az egészségturizmusig egyre több területen kínál minőségi szolgáltatást versenyképes áron. Például a Sziget fesztiválon tavaly 150 százalékkal több német hetijegyes vendég volt, mint 2013-ban, a gyógyszállodákban pedig 6,2 százalékkal emelkedett a külföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma, akiknek körében a németek alkotják a legnagyobb csoportot 23 százalékos aránnyal - mutatott rá Mezősi Csilla. A turizmus valamennyi ágazatát együttvéve a német vendégek száma 4,7 százalékkal emelkedett tavaly, a tartózkodási idő pedig a legfrissebb - a január-szeptemberi időszakra vonatkozó - adatok szerint 19,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A német utazásszervezők az idén további emelkedésre számítanak és bővítik kínálatukat. Az egeszségturizmusban piacvezető Fit Reisen például a 2013-ben regisztrált 20 százalékos növekedés után 2014-ben újabb 25 százalékos bővülést ért el a magyarországi forgalmában - mondta az MT képviseletvezetője. A minőségi szolgáltatások iránti kereslet növekedését mutatja egyebek között, hogy a nyaralóházak és apartmanok kiadásával foglalkozó legnagyobb cég, a Novasol kínálatából villámgyorsan eltűnnek a legmagasabb kategóriájú ajánlatok. A társaság tavaly százalékosan kétszámjegyű növekedést ért el Magyarországon, és a január-februári foglalások alapján a trend az idén is folytatódik - mondta Mezősi Csilla. Magyarország az ár-érték arányt tekintve rendkívül versenyképes. A Bank Austria számításai szerint például 100 euróért 180 euró értékű turisztikai szolgáltatáshoz lehet jutni Magyarországon, míg az egyik vezető német hírportál, a welt.de szakíróinak kalkulációja alapján a magyarországi üdülés az idén 5,2 százalékkal kedvezőbb áron érhető el, mint tavaly - emelte ki a képviseletvezető. A magyar piac iránti bizalmat jelzi az is, hogy a hévízi repülőtérre charterjáratokat szervező német társaság tavaly már 5 városból - Berlin, Hamburg, Frankfurt, Düsseldorf, Friedrichshafen - utaztatott vendégeket a Balatonhoz, és az idén a svájci Zürichből is indulnak majd járatok - mondta Mezősi Csilla. Az ITB-n 188 országból 10 096 kiállító vett részt, az ötnapos vásárra 175 ezren látogattak el, köztük 115 ezer szakmai vendég. A szervezők becslése szerint a rendezvényen 6,7 milliárd euró értékben kötöttek üzleteket, ami 200 milliós emelkedés a tavalyi 6,5 milliárdhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.