Gazdaság

Továbbra is koncentrált a magyar biztosítási piac

Továbbra is koncentrált a magyar biztosítási piac

2015. február 21., szombat
Továbbra is koncentrált a magyar biztosítási piac

A 30 céget magába foglaló magyar biztosítási piacon változatlanul a díjbevétel 40 százaléka jut az első három biztosítóra, míg az első hét társaság viszi el annak háromnegyedét - ez derül ki a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) e héten közzé tett adataiból.

Az első három helyezett az Allianz, Generali és a Groupama-Garancia. A múlt évi 844 milliárd forintos díjbevételből az Allianzra 123 milliárd jut, ez a piac 14,6 százaléka. A Generali 114 milliárdos díjbevétele 13,6 százaléknak, míg a harmadik Groupama-Garancia 94 milliárdja 11,2 százaléknak felel meg. Kétszámjegyű részesedéssel még az Aegon rendelkezett tavaly, a 86 milliárdos díjbevétele 10,2 százalékot tett ki az összesített díjbevételből. Visszatekintve a korábbi évekre, az első három biztosító ugyanazon a helyen állt, de nem ugyanakkora díjbevételi aránnyal. Az Allianz 2013-ban még 15,9 százalékos, míg 2012-ban 17,2 százalékos részesedéssel bírt a piacon. A Generali részesedése 2013-ban is 13,6 százalékos volt, egy évvel korábban még 14,3 százalékkal bírt. A Groupama Garancia 2013-as részaránya 11,1 százalék, míg a 2012-esé 11 százalék volt. A piacvezető Allianz 3 év alatt mintegy 2,5 százalékpontot szorult vissza, a Generalinál ez alig több fél százalékpontnál, míg a Groupama-Garancia 11 százalékos részesedése nem változott. A rangsorban a negyedik az Aegon a 10,2 százalékot tartja stabilan. Az ING valamivel 9 százalék alatti részaránnyal áll az ötödik helyen évek óta. A hatodik Magyar Posta - az élet és a nem életjellegű biztosító együtt - idén 8,5 százalékot hasított ki a piacból. Tavaly még csak 7,2, tavalyelőtt pedig 5,7 százalék volt a részaránya. Ezzel a növekedéssel tavaly helyet cserélt az Uniqával. Az Uniqa ugyanis 6,6 százalékkal került a hetedik helyre 2014-ben, míg 2013-ban a 7,5 százalékos részarányával még a hatodik volt.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.