Az Index hírportál úgy értesült, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint a BKV-nak öt év alatt 838 új buszt kellene beszereznie, a jelenleg 1.300 buszt számláló flottából pedig ötszázat azonnal ki kellene vonnia a forgalomból.
Az Index pénteken azt írta, az NGM-nek a birtokába került, a következő kormányülésre készített jelentése szerint ezekre a lépésekre azért lenne szükség, hogy a BKV el tudja látni a közszolgáltatási szerződésében foglaltakat. A hosszú távú fenntarthatóság és a gördülékeny üzemeltetés érdekében ezerötszáz darabos buszparkot javasolnak a portál szerint. Az Ikarus 412-es, 415-ös és 435-ös típusokból 449-et korszerűsíteni lehetne, a 200-as Ikarusokat leselejteznék. E mellett 183 egyéb buszra (Volvo, Mercedes, Van Hool, Ikarus, Agora) számíthat középtávon a BKV, ez összesen 662 darab, amely 838-cal kevesebb az ezerötszáz darabos elvárt flottaszámtól, és 702-vel a jelenlegi buszpark méretétől. Az Index szerint a jelentésben az áll: a csere ötéves ütemtervet igényel, így évente átlagosan 160 új buszt kellene vásárolni, ennek 50 százaléka magyar gyártású lehetne. Ezzel kapcsolatban a szaktárca a Kravtexet, a Nabit, a Rábát és az Inter Tan-kert nevezte meg. Az előterjesztés az Index ismertetése szerint nem részletezi, hogy a beszerzéshez szükséges legalább 60-70 milliárd forintot milyen forrásból biztosítanák, illetve figyelmen kívül hagyták, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a buszágazat egy részének külső vállalkozásba adását tervezi. Az MTI eljuttatta kérdéseit a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, ahol későbbre ígértek válaszokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.