Az esőzések hátráltatták ugyan az autópályák építésénél a munkákat, de a kivitelezők nem álltak le, az M31 pálya például a jövő hónap elejére elkészül - közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel.
Július első felében átadásra kerül a 12,4 kilométeres M31 autópálya, amely az M3-ast köti össze Gödöllőtől az M0-ás autópályával. A májusra tervezett munkákat hátráltatta ugyan a rengeteg csapadék, de az időjárás okozta többlet feladatok mellett folytatódtak a befejező munkák is. A vízelvezető rendszerek helyreállítása és teljes befejezése után pedig már nem okozhat több gondot az esős idő. A főpályán már elkészült minden burkolat, a hidakon is már a befejező munkákat végzik. Folytatódnak a műszaki átadások is, amelyek a forgalomba helyezés feltételei - közölte a NIF. Az M0-ás autópálya nyugati szakaszán - ahol a második pályát építik - az M1-M6 közötti szakaszon folytatódott a hídépítés a diósdi és a Dulácska völgyhídnál, emiatt ideiglenes terelésekkel találkozhattak az autósok. A kivitelező hozzálátott a pályavíztelenítő rendszer, vagyis a hossz- és a keresztcsatornák kialakításához. Az esőzések jelentős károkat okoztak a megépített földművekben, ennek ellenére a kivitelező biztosítja a folyamatos munkát, csakúgy, mint a meglévő pálya vízelvezetését. Ütemesen végzik a meglévő pálya melletti támfal építését is. Szintén az M0 szélesítésén, az 51. számú főút és az M5 közötti szakaszon megkezdődött az alkalmatlan fedőréteg eltávolítása és a talajcsere, de ezt csak a kitartó esőzések megszűnése után lehet folytatni. Ugyanakkor az 51-es úti csomópontba tervezett hidaknál hozzáláttak az alapozáshoz és a pillérek készítéséhez. Ugyanebben a csomópontban záportározót építenek, és meghosszabbítják az átereszeket. Az M43 autópálya Szeged és Makó közötti szakaszán a tervek szerint június 15-én átadják a forgalomnak a 4519-es jelű összekötő út csomóponti ágait, az április 1-jén ideiglenesen átadott körforgalmat pedig elbontják, és folytatják a pálya építését. Az útépítési munkák közül jelenleg a pályaszerkezeti, illetve aszfaltozási munkák előkészületei zajlanak, a munkálatok végzését a sok csapadék nehezíti. Az M43 autópálya harmadik szakaszán májusban folytatódott a főpályán a betonalap, valamint az aszfalt alap- és kötőrétegének építése, ezen kívül az autópálya alatti vízépítési munkák is megfelelően haladtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.