Gazdaság

Bajnai: Szeged Európa vezető gazdasági szereplője lehet

Bajnai: Szeged Európa vezető gazdasági szereplője lehet

2010. március 12., péntek
Bajnai: Szeged Európa vezető gazdasági szereplője lehet
A miniszterelnök szerint Szeged jó úton halad ahhoz, hogy Európa egyik vezető gazdasági pólusa lehessen.Bajnai Gordon a város mellett épülő új Tisza-híd megtekintése során tartott sajtótájékoztatóján elmondta: az ország összes regionális központja közül Szeged nyerte el a legnagyobb összegű uniós támogatást az elmúlt három évben. Ez segíti a korábbi elképzelés megvalósulását, hogy Európában komoly gazdasági szerephez jusson a város. Ezt segíti a hamarosan elkészülő M43-as autópálya és a hozzá kapcsolódó Tisza-híd is, amely hatékonyan köti a Dél-Alföldet a nemzetközi vérkeringésbe. Botka László (MSZP) Szeged polgármestere a helyszínen a város, a megye és a térség legfontosabb beruházásának nevezte az M43-as autópálya megépülését. Mint mondta, a kivitelező tájékoztatása szerint az első szakaszt április elsején adják át, és a véghatáridő továbbra is változatlan, azaz 2010. augusztus 31. Botka László emellett bejelentette, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel közösen a közeljövőben elindítanak egy pályázatot, az új híd elnevezésére. A tervek szerint a híd két szerkezeti része június végére összeér. Ezt követően kezdődhetnek el majd a mintegy két hónapig tartó befejező munkák: a dilatációs szerkezetek elkészítése, a szegélyek, korlátok építése, a szigetelés és aszfaltozás. Európa első, kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter lesz. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják. Az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 61,1 milliárd forintból készül el, s a beruházási költségek 67 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi. Az M43-as autópálya a régi 5-ös utat a 47-es úttal összekötő 6,7 kilométeres szakaszából az első - a 4519-es jelű útig tartó - ütemnek a módosított határidő szerint március 31-ig, a második ütemnek augusztus 31-ig kell teljesen elkészülnie. A többi autópálya szakasz, a híd és a Makót elkerülő út átadási határideje szintén augusztus 31.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.