Gazdaság

Brutális összegeket költenek a SZÉP-kártyákról

Brutális összegeket költenek a SZÉP-kártyákról

2022. május 20., péntek
Brutális összegeket költenek a SZÉP-kártyákról

Áprilisban megugrott a SZÉP-kártya költések értéke, az idén rekordot várnak a kártyakibocsátók, amihez a juttatások élelmiszerüzletekben történő felhasználásának július elsejéig történt meghosszabbítása is hozzájárul - közölték a kártyakibocsátók az MTI-vel.

A K&H Bank arról tájékoztatott, hogy az eddigi tapasztalataik alapján a kormány által bevezetett módosítás egyre népszerűbb: áprilisban 63 százalékkal, a teljes február-áprilisi időszakban pedig 77 százalékkal költöttek többet K&H SZÉP kártyával, mint az előző év azonos időszakában.

Az elmúlt három hónapban a SZÉP-kártyás költések összege meghaladta a 7,5 milliárd forintot. Ezen belül pedig hónapról hónapra egyre nagyobb - februárban 24, márciusban 28, áprilisban pedig már 29 százalék - volt az élelmiszerre fordított költések aránya.

Az élelmiszervásárlást nem számítva is látványok a növekedés: áprilisban 16 százalékkal, az elmúlt három hónapban 29 százalékkal emelkedtek a költések.

A használatot tovább erősítheti, hogy a cégek a növekvő bérek mellett, várhatóan egyre inkább élni fognak ezen béren kívüli juttatással is.

Az MKB Bank is növekedésről számolt be. Adataik szerint az idén januári költésekhez képest februárban közel 30 százalékkal, márciusban és áprilisban több mint 60-60 százalékkal nőtt a költések összege. Jelezték: a növekedésnek csak egy része keletkezett az élelmiszervásárlásból, mert a SZÉP-kártyás költések rendszerint januárban a legalacsonyabbak.

AZ OTP arról számolt be, hogy az idén áprilisban (31,7 milliárd forint) közel azonos a feltöltések összege a tavalyival. Azonban a költések összege egy hónap alatt 20,2 milliárd forintról 35 milliárd forintra növekedett a 2021-es áprilisi költéshez képest. Az idei negyedik havi költések 26 százalékát fordították a kártyabirtokosok élelmiszerre.

(MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.