Megmutatjuk a tram-traint kívül-belül

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
KÉPEK+VIDEÓ

Ma délután Szentesen a sajtó képviselőinek bemutatták az első tram-train szerelvényt.

A “Hódmezővásárhely 1” elnevezésű jármű bemutatóján Lázár János azt mondta, hogy

a vasút 1870-es évekbeli megjelenéséhez hasonló fejlődést hoz a tram-train,

amely ősztől alig több mint 30 perces, olcsó, környezetbarát közlekedési kapcsolatot teremt Hódmezővásárhely és Szeged központja között.

A mintaprojektért felelős kormánybiztos úgy fogalmazott, amikor a vasút megjelent Szeged és Hódmezővásárhely környékén, az emberek a 19. századból átléptek a 20. századba.

Amikor a vasút-villamos megjelenik Hódmezővásárhelyen, az emberek lezárják a 20. századot és átlépnek a 21. századba – tette hozzá.

MINTA LEHET AZ ELSŐ MAGYAR TRAM-TRAIN

Amennyiben az uniós és hazai forrásból megvalósuló 80 milliárd forintos beruházás társadalmi és gazdasági szempontból is beválik, mintául szolgálhat az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztéséhez Budapest környékén, Nagyvárad és Debrecen összekapcsolásához, valamint Szombathely és Miskolc térségében is – közölte a politikus.

Volt olyan újságíró, aki szelfizett is a tram-trainnel

A LEGFONTOSABB JELLEMZŐI

A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni.

A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Előző sztori

Varázslatos lényekről informál a Móra Ferenc Múzeum

Következő sztori

Online tárlaton vehetünk részt a Tornyai-múzeum jóvoltából

Legutóbbi hasonló cikkek