Közélet

Megmutatjuk a tram-traint kívül-belül

Megmutatjuk a tram-traint kívül-belül

2021. január 20., szerda
Megmutatjuk a tram-traint kívül-belül

A "Hódmezővásárhely 1" elnevezésű jármű bemutatóján Lázár János azt mondta, hogy

a vasút 1870-es évekbeli megjelenéséhez hasonló fejlődést hoz a tram-train,

amely ősztől alig több mint 30 perces, olcsó, környezetbarát közlekedési kapcsolatot teremt Hódmezővásárhely és Szeged központja között.

A mintaprojektért felelős kormánybiztos úgy fogalmazott, amikor a vasút megjelent Szeged és Hódmezővásárhely környékén, az emberek a 19. századból átléptek a 20. századba.

Amikor a vasút-villamos megjelenik Hódmezővásárhelyen, az emberek lezárják a 20. századot és átlépnek a 21. századba - tette hozzá.

MINTA LEHET AZ ELSŐ MAGYAR TRAM-TRAIN

Amennyiben az uniós és hazai forrásból megvalósuló 80 milliárd forintos beruházás társadalmi és gazdasági szempontból is beválik, mintául szolgálhat az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztéséhez Budapest környékén, Nagyvárad és Debrecen összekapcsolásához, valamint Szombathely és Miskolc térségében is - közölte a politikus.

Volt olyan újságíró, aki szelfizett is a tram-trainnel

A LEGFONTOSABB JELLEMZŐI

A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni.

A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.