Közélet

Időpontfoglalás nélkül is lehet okmányügyeket intézni a kormányablakokban

Időpontfoglalás nélkül is lehet okmányügyeket intézni a kormányablakokban

2020. május 18., hétfő
Időpontfoglalás nélkül is lehet okmányügyeket intézni a kormányablakokban

A védelmi intézkedések betartása mellett fokozatosan bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban. A veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok cseréje esetében vidéken – tehát Budapesten és Pest megyén kívül – nem kötelező előzetesen időpontot kérni. A foglalkoztatási ügyfélszolgálatok az ország teljes területén időpontfoglalás nélkül is fogadják ügyfeleiket.

A magyar állampolgárok március 12-ét követően lejáró, Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig még érvényes. Ha mégis szükség van a veszélyhelyzet idején lejárt okmány gyors cseréjére, vidéken már nem kell időpontot foglalni a kormányablakokba. Minden más esetben továbbra is interneten vagy telefonon lehet időpontot kérni. A kormányhivatalok és járási hivatalok foglalkoztatási ügyfélszolgálatait országszerte felkereshetik az ügyfelek előre foglalt időpont nélkül is. Az álláskeresők számára továbbra is rendelkezésre állnak az

elektronikus ügyintézési lehetőségek

. Az enyhítések a megfelelő óvintézkedések betartása mellett lépnek életbe. A

Csongrád megye

i kormányablakokban és ügyfélszolgálatokon az ügyféltérben várakozó ügyfél nem tartózkodhat. Annyi ügyfél lehet bent, amennyi az ügyfélszolgálat kapacitása. Az ügyfelek lehetőleg az arcot eltakarva, egymástól megfelelő (1,5–2 méter) távolságra várakozhatnak, irányításukataz ügyintézők biztosítják.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.