Sport

Kopasz Bálint a tesztversenyen is megállíthatatlan volt

2019. szeptember 14., szombat

Három magyar egység szerzett érmet pénteken, a Tokióban zajló kajak-kenu olimpiai tesztverseny első döntős napján: a világbajnok Kopasz Bálint K-1 1000 méteren nyert, míg a Medveczky Erika, Gazsó Dóra kajakpáros 500 méteren és Suba Róbert a KL1-es kategóriában harmadik lett.

Az augusztusi, szegedi vb-n győztes 22 éves Kopasz ezúttal is magabiztosan diadalmaskodott. "Újra meg akartam mutatni az ellenfeleknek, hogy engem nem könnyű megverni" - mondta a magyar kajakos, akivel csak a Maty-éren mögötte harmadik portugál Fernando Pimenta tudta tartani a lépést, de ő is csak 900 méterig. "A körülményeken azért még lesz mit javítaniuk a szervezőknek is Tokióban.

Hullámos a pálya, főleg a felevező sávon, ahol hatalmas a motorcsónak-forgalom is, megfeszített testtel kell bemelegíteni, hogy ne boruljunk be, ez pedig sérülésveszélyes. Sok a hal, medúzákat is láttam a vízben és itt a pályán nem jutottunk jó, minőségi ételhez.

A szálloda ugyanakkor csúcsszuper, szerencsére jövőre is ott fog lakni a csapat. Három napja érkeztem Japánba, nem volt gondom az akklimatizációval, de ha jövőre sikerül kijutnom, akkor érdemes lesz hamarabb kijönni" - értékelte a helyi körülményeket a magyar szövetség honlapján Kopasz Bálint. A frissen összeült Medveczky, Gazsó kettős a döntőben közel volt a világbajnok fehérorosz pároshoz, de végül egy apró baki miatt lecsúszott a harmadik helyre, a lengyel duó mögé. "A végén csak arra tudtunk koncentrálni, nehogy beboruljuk a cél előtt - mondta a nyolcszoros világbajnok Medveczky. - Nem vagyunk összeszokott páros, és jelenleg edzettek sem, nagyon elfáradtunk a végére, ráadásul nagyobb méretű hajóban is eveztünk, így elkezdtünk billegni. Reggel még csak reménykedtem benne, hogy be tudunk jutni a döntőbe, így most nagyon örülünk ennek a bronzéremnek." A pénteki versenynap utolsó magyar érmét, egy bronzot a paralimpiai ezüstérmes Suba Róbert szerezte a KL1-es kategóriában. A kenu kettesek 1000 méteres versenyében a Kiss Balázs, Dóri Bence duó az ötödik helyen végzett, míg a nőknél K-1 200 méteren Lucz Anna hetedik lett a rendkívül erős mezőnyben. Női C-1 200 méteren Devecseriné Takács Kincső és Balla Virág csak a B döntőbe tudott bekerülni, ott azonban előbbi olyan időeredménnyel nyerte meg a futamot, hogy az A döntőben azzal dobogóra állhatott volna, mögötte pedig párostársa, Balla ért be másodikként.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.