Írjon nekünk

Közélet

Az SZKT-nál úgy ismerik el a hibákat, hogy közben nem tudnak róluk

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/reichenberger rajmund.jpg

Megjelent:

Fura magyarázatot kaptunk a Szegedi Közlekedési Társaságtól a menetjegy automaták kapcsán. Állítják, az automaták hiba nélkül működnek, de papírelakadási és adatkapcsolati gondok gyakran előfordulnak.

“Csúcsforgalomban, ha elől szállsz fel, nem tudod átverekedni magad az automatáig, így kénytelen vagy a sofőrtől venni a jegyet. Csak ezért 50 Ft-tal többet kérni, szerintem nettó lehúzás.”

“Legutóbb mikor a fedélzeti automatánál próbáltam jegyet vásárolni, nem működött a terminál, így tiket hiányában kénytelen voltam leszállni a villamosról.”

“Az én bankkártyám sajnos nem Paypassos, így hiába akartam az automatát igénybe venni, kénytelen voltam a sofőrhöz fáradni. Gondolhatnának azokra is, akiknek még régebbi fajta kártyájuk van.”

Ilyen, és ehhez hasonló üzeneteket kaptunk előző cikkünk kapcsán, így ezeket a felvetéseket továbbítottuk az SZKT felé.

Hiba nincs, de mégis van!

Az SZKT válaszában gyorsan leszögezi, hogy automaták hiba nélkül működnek, és azok meghibásodásról a bevezetésük óta nem tudnak.

A hozzánk érkezett hozzászólások viszont nem erről tanúskodnak. Igaz a válaszuk sem a hibátlan működésről szól a későbbiekben.

„Az üzemeltetés során előfordul, hogy papírelakadás vagy adatkapcsolati hiba miatt szervízeléssel foglalkozó kollégáinknak ilyen problémát kezelnie kell a járműveken.”

– magyarázkodik az SZKT.

Tehát a hibákról nem csak az utasok,  hanem ők is tudnak, de azok előfordulását mégis tagadják.

Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogyha a drágább járművezetői jegyet váltja valaki, akkor a “tanulópénz” mellett a hibás automaták miatt is fizetnie kell. Arra is kitérő választ és külföldi példákat kaptunk csak, hogy miért nem helyeztek ki automatákat a megállókba. Itt is az utast tanítják:

Tervezze meg előre az utazását, legyen nála jegy, akkor olcsóbb – a járművön csak “végszükség esetére” telepítettek automatát.

Mitől ilyen drága a jegy?

Az árak változása kapcsán leírták, hogy nyáron közzétettek egy kiírást arról, hogy milyen jegyeket mennyiért vehetnek az utasok. Makrai Lászlótól, a környezetgazdálkodási cég igazgatójától megtudtuk, hogy a város 3 milliárd forinttal járul hozzá a jegybevételhez. Ekkora összegű támogatás mellett viszont felvetődik a kérdés, hogy miért ilyen drága a szegedi tömegközlekedés- országos viszonylatban is a legdrágábbak között van.

Szabályos ez így egyáltalán?!

Az egyik olvasónk azzal a felvetéssel állt elő,  hogy ebben az esetben a jegy számít a nyugtának. A tollal áthúzott jegyeket, viszont hogyan jelenti le az SZKT az adóhatóság részére?!

Ezzel kapcsolatos kérdéseinket eljuttattuk a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, ugyanis

hiába kaptunk választ a jegyekért felelős környezetgazdálkodási cégtől,  feltételezzük, hogy a tollal áthúzott jegyek nem teljesen szabályosak.

Kommentek

Hírzóna

Havas Boldogasszony ünnepét tartják Szeged–Alsóvároson

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/reichenberger rajmund.jpg

Megjelent:

Szerző:

Augusztus 3-án kezdődik a nagybúcsú.

Tovább olvasom

Közélet

Ismét Pesten járt az ikonikus szegedi szélhámos?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/reichenberger rajmund.jpg

Megjelent:

A Nagyállomáson látták a magát mozgáskorlátozottnak kiadó szélhámost.

Tovább olvasom

Hírzóna

Már épül a Sándorfalva és Ópusztaszer közötti kerékpárút

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/reichenberger rajmund.jpg

Megjelent:

Szerző:

Hat hektárnyi fát vágnak ki a nyomvonalon.

Tovább olvasom

Aktuál