Közélet

Kiderült, hány percet hirdethetnek a pártok

Kiderült, hány percet hirdethetnek a pártok

2018. március 16., péntek
Kiderült, hány percet hirdethetnek a pártok

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) pénteki ülésén döntött a pártlistát, illetve nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról.

A választási eljárásról szóló törvény szerint az országgyűlési képviselők általános választását megelőző kampányidőszakban a pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 470 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes pártlisták között egyenlő arányban kell felosztani.

Az NVB által jogerősen nyilvántartásba vett pártlisták száma 23, vagyis a 23 pártlistát állító jelölőszervezet pártlistánként 20 perc 26 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-nek a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában.

Az NVB döntött az országos nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról is. A választási eljárásról szóló törvény szerint az országgyűlési képviselők általános választását megelőző kampányidőszakban a nemzetiségi listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam 130 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes pártlisták között egyenlő arányban kell felosztani.

Az NVB által jogerősen nyilvántartásba vett nemzetiségi listák száma 13, vagyis a 13 nemzetiségi listát állító jelölőszervezet listánként 10 perc időtartamban jogosult közzétenni politikai reklámját a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nek a legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában.

A határozat ellen három napon belül lehet felülvizsgálati kérelmet benyújtani a Kúriához.  

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.