Politika

Szocialista kenőpénz: „a pénz fele a pártté, a másik fele a dolgozó népé”

Szocialista kenőpénz: „a pénz fele a pártté, a másik fele a dolgozó népé”

2018. március 1., csütörtök
Szocialista kenőpénz: „a pénz fele a pártté, a másik fele a dolgozó népé”

Exkluzív interjút adott lapunknak az a magyar üzletember, F. Attila; aki azzal vádolja Botka Lászlót, hogy több milliós kenőpénzt kért azért, hogy az egykori pécsi polgármesterrel együtt meggyorsítsanak egy milliárdos haszonnal kecsegtető ingatlan ügyletet. A férfi azt állítja, végül 250 millió forintot kapott a két szocilaista politikus, részben reklámszatyorban.

Lapunkban már részletesen írtunk arról a nagyon komoly vádról: miszerint Botka László és pécsi kollégája, összesen

250 millió forintos kenőpénzért cserében

meggyorsított egy ingatlan üzletet Pécsen. Ezt a vádat egy olyan magyar üzletember fogalmazta meg és erősítette meg hivatalos vallomásban is, aki maga is vitt egyszer 50 millió forintot egy reklámszatyorban.

Megírtuk és bemutattuk azt is

, hogy a férfi állításait - vagyis, hogy a kenőpénz elfogadása után pontosan az történt, amit a politikusok megígértek - igazolni látszanak szerződések és különféle dokumentumok, illetve közgyűlési jegyzőkönyvek is. Sőt, lapunkhoz olyan információk is eljutottak, hogy a kenőpénzes ügyben

hangfelvétel is van

. (A témában írt cikkeket

IDE KATTINTVA

tudja elérni.) Botka László határozottan cáfolta a vádakat korábban; igaz, ebben vagy szándékosan, vagy véletlenül, de

elkövetett egy "elírást"

. A napokban újra beszéltünk azzal a magyar üzletemberrel, aki ezeket a súlyos vádakat megfogalmazta a szegedi polgármesterrel szemben és azt állítja,

mindent tud és fog is bizonyítani.

A férfi most a pénzátadás részleteiről beszélt és arról, hogyan viccelődtek eközben a politikusok.

Mások is tudtak a kenőpénzről - állítja a férfi

Kik voltak azok, akik tudtak még arról, a szocialista politikusok az “ügyintézésrt” cserébe 250 millió forintnyi kenőpénzt kértek maguknak?

A befektetők ügyvédje és képviselője, a befektető cégek ügyvezetői, illetve az ügyintéző kollégák.

Senki sem csodálkozott ezen az alkun?

Nem. Magyarországon akkoriban ez teljesen elfogadott volt. Igazán még a németek sem csodálkoztak ezen, maximum nem nagyon tetszett nekik. Tehát, a német befektetők belementek ebbe az alkuba, igazából azért, mert a tényleges,erre az ingatlanügyletreszánt vételárösszeg nem változott.

Hol történt a pénz átadása?

A Parlament melletti Biarritz nevű étteremben.

Ott várt Önre Botka és Toller László?

Igen, az emeleti részen várt Botka László és Toller László. Az átvétel is ott történt meg. A reklámszatyrokban lévő pénzt átvették, majd valamelyik úr sofőrje levitte a szolgálati járműbe.

Reklámszatyorban?

Igen. Abban.

Ez, hogy jutott eszükbe?

Kollégának, aki kivette az összeget a bankból, ez volt az adott pillanatban a legjobb ötlete.Mellesleg tényleg biztonságos.

Kinek jutna eszébe, hogy reklámszatyorban 50 millió forintot lóbálok?

Milyen reklámszatyor volt?

Egy közismert bolthálózat reklámszatyra.

Értem. A maradék összeg hogyan jutott el a politikusokhoz?

A többi tételt kollegáim több kisebb részletben vitték készhez Botka László és TollerLászló polgármestereknek.

Vicces hangulat

A személyes pénzátadásnál beszélgettek valamiről? Hogy kell egy ilyen helyzetet elképzelni?

Igazából csak általánosságokról, és azt is csak röviden.Inkábbhogy milyen azonnali teendők vannakméga projekttel kapcsolatban. Ők is siettek, én is siettem. Ez a találkozás csak a tranzakcióról szólt.

Milyen hangulatban volt Botka és Toller a pénzátadásnál?

Botka kimért volt és nyugodt, Toller úr poénkodott.

Poénkodott? Mit lehet egy pénzátadáskor poénkodni? Emlékszik a helyzetre?

Csak egyetlenre, de az megmaradt bennem nagyon. Amikor jeleztem, hogy meghoztam a pénzt, Toller úr nevetve azt mondta,

akkor fele a pártnak, fele a dolgozó népnek!

Vajon mire gondolhatott ezzel a kiszólással?

Nem tudom. Én annyira nem voltam poénos kedvemben.

A teljes interjút a DéliSzóban olvashatják.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.