Szórakozás

A jégpohár, az ehető kanál és az okosóra is elbukott Szegeden

A jégpohár, az ehető kanál és az okosóra is elbukott Szegeden

2018. február 2., péntek
A jégpohár, az ehető kanál és az okosóra is elbukott Szegeden

Iszonyat népszerűek manapság az olyan vállalkozások, amik közösségi finanszírozásból kaparják össze a lóvét a világmegváltó ötleteikre. Megnéztük, Szeged hogyan teljesít ebben a világban.

A városunkból induló, Szegedhez kapcsolódó Indiegogo projekteket vettük célba. Azért pont ezt, és nem a kickstartert, mert az előbbi jóval népszerűbb a magyarok körében. Maga a közösségi finanszírozás persze nem egy olyan dolog, ami ne létezett volna már egy ideje, de nálunk picit még mindig életidegen a téma. Támogatni a neten egy olyan dolgot, amiről nem is tudjuk biztosan, hogy végül sikerül-e? Na igen, könnyen lehet, hogy egy általunk támogatott ügy vagy fejlesztés végül csúszik, vagy nem abban a formában, ne adj Isten esetleg sosem készül el, de mégis, külföldön manapság ez az egyik legtrendibb formája a vállalkozásoknak. Jelenleg egyetlen futó fejlesztés, vagy ötlet sincs, ami a városhoz kapcsolódna, de több olyan már lezárult, ami hozzá fűződik. Hat olyan vállalkozást is találtunk, ami Szegedhez közel áll, de ezek közül sajnos egyikhez sem gyűlt össze a kitűzött minimális célösszeg. Ezek közül három környezetbarát tervnek egy ötletgazdája volt.

A

jégpohár

, az

ehető kanál

, és a

szalma szívószál

is a SZIN-en debütált volna. Eme ötleteket talán nem is kell nagyon magyarázni. A maguk egyszerűségével voltak zseniálisak, ahol elbuktak, az végül viszont talán az lehetett, hogy a külföldieknek kevésbé volt érdekes, hiszen közülük kevesen találkoztak volna vele végül, mi pedig még, ahogyan az látszik, nem igazán kattantunk rá az Indiegogozásra.

A negyedik ötlet

egy naptár

lett volna szegedi fotókkal. Ehhez sem kell túl sok magyarázat, tök tiszta, hogy mit akartak. Egyetlen 11 dolcsis támogatóval viszont nehéz lett volna ráállniuk a sorozatgyártásra. Az

ötödik téma

egy manapság nálunk igazán szárnyaló cuccra, a menekültválságra épült. Bánki Ildikó az országunkba érkező menekültek jogaiért szeretett volna küzdeni. ehhez neki közel 5 millió forintra lett volna szüksége, de ennek csupán 1%-át sikerült összeszednie. Az ő ügyének elhasalását leginkább a kormányunk kommunikációja, és az emberek átlagos közönye okozhatta.

Az utolsó általunk talált Szegedhez fűződő Indiegogon futott projekt

egy egészségfigyelő okosóra

lett volna. A Szegedi Tudományegyetemen is fejlesztett technológiai újítás a kitűzött célösszeg 70%-át érte el, ami a listában szereplők közül kimagaslóan a legtöbb volt. Talán ez is mutatja, hogy a fenti ötletek közül ez volt a legéletképesebb, ezért ennél ötletünk sincs, hogy végül miért nem jött össze a dolog. Lehetséges, hogy az okosórák és egyéb kütyük által telített piacon az emberek már úgy látták, hogy sok hasonló tudású eszköz található, vagy csak simán maga a téma volt valamennyire érdektelen a közösségnek, mert ha például valami egészségkárosító dologra, mint egy okos sörcsap, vagy valami extrémnagy hülyeségre, mint egy új fajta szelfibotra gyűjtöttek volna, napok alatt bejött volna a célösszeg többszöröse is. Tanulság? Ha azt akarjuk, hogy nekünk is legyenek menő cuccaink, és olyan vállalkozásaink, amik a ma divatos módon érvényesülnek, kockáztatnunk kell, és nyitottnak kell lennünk az újításokra, különben mindegyik úgy fog elbukni, mint a fentiek.

Fotók:Indiegogo

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.