Közélet

A csöpögő csaptól az indonéziai óriás teknősig

A csöpögő csaptól az indonéziai óriás teknősig

2018. február 23., péntek
A csöpögő csaptól az indonéziai óriás teknősig

Előadásokkal várták a természettudományi szakterülettel rendelkező pedagógusokat a Szegedi Tudományegyetem Egyetem utcai épületében. Az új ismeretek átadása mellett a szemléletformálás volt a rendezvény fő célja.

Az egyetem harmadik emeleti Krajkó Gyula terme már a tíz órás kezdés előtt zsúfolásig megtelt érdeklődőkkel. Többen a hátsó sorokban állva hallgatták Kovács Beáta Csongrád-megyei önkormányzat elnök asszonyának rövid köszöntőjét, aki hangsúlyozta az esemény tudományos és szemléletformáló értékét.

A tavaly elindított Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program keretében életre hívott 30 millió forintnyi keretösszegű, száz százalékban európai uniós forrásból finanszírozott (KEHOP-1.2.0-15-2016-00003) projektben kidolgozták a megyei klímastratégiai dokumentumot. A pénteki workshop is ebbe a programba illeszkedett.

Dr. Mucsi László, az egyetem Természettudományi és Informatikai Karának dékánja köszöntőjében kiemelte az egyetem felelősségét, hiszen az intézmény a legnagyobb munkáltató a megyében. Elmondta, hogy a tanárok közvetítő szerepét újabb továbbképzésekkel kívánják a jövőben tovább erősíteni.

“Egy 10 csöpp/perc sebességgel szivárgó csapból 14 kádat tölthetnénk meg egy év alatt.” - hangzott el Dr. Gulyás Ágnes tanszékvezető-helyettes nyitóelőadásában. Az adjunktus asszony kiemelte, egy szűk évszázad leforgása alatt 3-ról akár 45-re is emelkedhet az évi hőhullámos napok száma megyénkben. A hőhullámos napokon a hőmérséklet meghaladja a 30 Celsius fokot.

„Az ózonlyuk a globális felmelegedés miatt van?” ‒ Gyerekek és fiatal felnőttek tévképzetei az éghajlatról és az éghajlatváltozásról

című előadás során több meglepő tényre is fény derült. „Gyerekek és fiatal felnőttek tévképzeteiről egészen kevés kutatás van hazánkban” – emelte ki Kádár Anett, középiskolai tanár. A hibás tudás általában gyermekkorban rögzül, nehéz rajta változtatni később a pedagógusoknak.

A tanárnő a Föld országai közül példaként említette Indonéziát, ahol a kisgyermekek hagyományos tudása szerint a Földet egy óriási teknős tartja a hátán. Biztosan nehéz nekik felfogni, megérteni a modern természettudományos elméleteket.

Dr. Havassy András kutató az okostelefonok órai tanulásban való használatának lehetőségeiről is beszélt. „Leginkább információk keresését és tájékozódást gyakorolunk tanulóimmal földrajz óráinkon.” – osztotta meg személyes tapasztalatait a budapesti II. Rákóczi Ferenc Gimnázium földrajz tanára.

Szegeden, az Arany János Általános iskolában már évek óta működik egy komplex, klímatudatos program, de a megyében nem csak Szegeden találkozhatunk hasonlóval. Hódmezővásárhelyen például elindították a Klímanócska óvodás csoport programját. A workshop délután interaktív foglalkozásokkal zárult.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.