Bulvár

Hetente kétszer, átlagosan 4,3 kilométert futnak a magyarok

Hetente kétszer, átlagosan 4,3 kilométert futnak a magyarok

2017. április 28., péntek
Hetente kétszer, átlagosan 4,3 kilométert futnak a magyarok

Legalább hetente kétszer, átlagosan 4,3 kilométert futnak a magyarok, háromnegyedük egyedül indul útnak és minden második futó viszi magával a mobiltelefonját is - derült ki az NN Biztosító mintegy 1200, 18-59 éves internetező körében végzett országos, reprezentatív kutatásából, amelyet pénteken mutattak be Budapesten.

Sztanó Imre

, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója a felmérés ismertetésekor kiemelte, a válaszadók 54 százaléka viszi a mobiltelefonját, 16 százalékuk okosóráját vagy futóóráját a futásra, főleg azért, hogy mérje a megtett távot, de több mint felük egyéb adatot is regisztrál vele. A felmérés szerint a válaszadók többségének (58 százalék) elsődleges motivációja, hogy fitt maradjon, 43 százalékuk kikapcsolódni szeretne, míg minden harmadik futónak a fogyás a fő célja. A futóversenyre készülést a megkérdezettek nyolc százaléka jelölte meg elsődleges motivációként - ismertette.

Csanda Gergely

, az NN Biztosító kommunikációs vezetője elmondta: egyre népszerűbb a futás, már mintegy 800-850 ezer ember fut "bizonyos rendszerességgel" Magyarországon, ami szép növekedés, pár éve ez a szám 700 ezer alatt volt. Körülbelül 100 ezren indulnak versenyeken is a kutatás és futóversenyek adatai alapján - tette hozzá. A felmérésből az is kiderült, hogy van fogyasztói igény egy olyan mobiltelefonos alkalmazásra, amely a futáshoz kapcsolódóan vásárlási kedvezményeket ad. Az NN erre az igényre reagálva kifejlesztett egy ingyenes futóalkalmazást, a runaddictot. Ebben a futók a megtett kilométerekért pontokat gyűjthetnek, amelyeket futással, sporttal kapcsolatos vásárlási kedvezményekre válthatnak be, valamint egy évre szóló ingyenes csoportos élet-és balesetbiztosítást is lehet szerezni vele - mondta Sztanó Imre. Az NN elnök-vezérigazgatója szerint az alkalmazásnak - ami további motivációt nyújthat a futáshoz - akár több tízezer felhasználója lehet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.