Bulvár

Állatfigurás kekszet vont ki a forgalomból a Nébih

Állatfigurás kekszet vont ki a forgalomból a Nébih

2016. december 16., péntek
Állatfigurás kekszet vont ki a forgalomból a Nébih

Megnövekedett akrilamid-tartalom miatt Horvátországból származó, vanília ízesítésű állatfigurás babakekszet vontak ki a forgalomból - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) pénteken az MTI-vel.

A közleményben a Nébih felhívta a figyelmet, hogy senki ne adja gyermekének a KOESTLIN márkajelzésű, Babakeksz vanília ízesítéssel nevű, 180 grammos kiszerelésű terméket, amelynek minőségmegőrzési ideje 2017. szeptember 30., tételazonosítója pedig LOT 208. A keksz elsősorban kisgyermekek részére készült, fogyasztása 8 hónapos kortól ajánlott, ezért a Nébih kiemelten felhívja a figyelmet, hogy a már megvásárolt KOESTLIN márkajelzéssel ellátott élelmiszer csomagolásán figyelmesen ellenőrizzék az azonosító adatokat mielőtt azt gyermekeknek adnák. Ismertették: az akrilamid határértéket meghaladó mennyisége feltehetően technológiai hiba miatt, a túlsütést követően alakulhatott ki. A gyártó (KOESTLIN D.D) az Európai Unió négy tagállamába, köztük Magyarországra is szállított a kifogásolt tételből. Az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv megkezdte a termék nyomon követésének vizsgálatát. Közölték továbbá: akrilamid képződhet élelmiszeripari feldolgozáskor és otthoni ételkészítéskor is a nagy szénhidráttartalmú élelmiszerek magas hőmérsékleten történő hevítésekor (120 Celsius fok felett) végbemenő reakciók során, amelyek az élelmiszer "barnulását" és több ízösszetevő kialakulását is eredményezik. Kis mennyiségben sok élelmiszerben, a többi között kenyérben, hasábburgonyában, sült burgonyában, burgonyasziromban, kekszben vagy kávéban is előfordul. Mint írták, az élelmiszerekben jelen lévő akrilamid növelheti a rák kialakulásának kockázatát, ezért az élelmiszergyártók kiemelten törekszenek arra, hogy termékeik akrilamid-szintjét a lehető legalacsonyabban tartsák.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.