Közélet

Sipos Imre Szegeden: folyamatban van az új Nemzeti Alaptanterv kidolgozása

Sipos Imre Szegeden: folyamatban van az új Nemzeti Alaptanterv kidolgozása

2016. augusztus 30., kedd
Sipos Imre Szegeden: folyamatban van az új Nemzeti Alaptanterv kidolgozása
kozponti_tanevnyito10_gs

Kevesebbet, alaposabban, türelmesebben, igényesen - Sipos Imre szerint ezek az új Nemzeti Alaptanterv legfontosabb ismérvei, már ami az alsós évfolyamokat illeti. Az EMMI helyettes államtitkára Szegeden, a Szakképzési Centrum Vedres István Szolgáltatási Szakképző Iskolájában arról is beszélt, a tananyagcsökkentés érdekében tanmenetjavaslatot készítettek, de nem csökkentik a pedagógusok neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét.

A köznevelés helyzetét és fejlesztési irányait vette górcső alá

Sipos Imre

, az EMMI Oktatásért Felelős Államtitkárság helyettes államtitkára kedden a tanévnyitó konferencián. Azt mondta, a pedagógusok bevonásával történő tavaly őszi egyeztetések folytatódnak a legfontosabb szakmai kérdésekben, többek között a következőkben:

- a tananyag mennyiségének csökkentése: az OFI tantárgyanként NAT kompatibilis tanmenetjavaslatot készített az idei tanévre, mely átmeneti segítség a pedagógusoknak. Az államtitkár ígérete szerint a tananyagcsökkentést folytatni fogják - szakgimnáziumi képzés elindítása: Sipos szerint a 9. évfolyam órarendjébe illesztett alapozó tárgy a későbbi természettudományos tananyagok megértését segíti - Klik-átalakítás: Csongrád megyében 2 tankerület működik ezentúl azzal a céllal, hogy az oktatási intézmények működése hatékonyabb legyen - pedagógusok munkaideje: továbbra is 22-26 órában határozzák meg a szakemberek neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét. Sipos szerint erre többek között az egész napos iskola, a tehetséggondozó programok, az Arany János-program miatt van szükség - új NAT kidolgozása: a 2019. szeptember 1-jére tervezett életbelépéssel kapcsolatban a helyettes államtitkár azt mondta, folytatódnak a szakmai egyeztetések a pedagógusokkal a digitális tartalomfejlesztésről, valamint az 5-8. évfolyam kimeneti és bemeneti szabályozásáról. Kevesebbet, alaposabban, türelmesebben, igényesen - Sipos szerint ezek az alsós osztályok tananyagreformjának hívószavai

kozponti_tanevnyito11_gs

Csak minősítési eljárással lehet magasabb bért kapni - hívta fel a pedagógusok figyelmét a helyettes államtitkár a tanévnyitó konferencián. Elmondta, a pedagógus-életpályamodell bevezetése előtt, 2013-ban még 168 ezer volt a szakemberek teljes éves létszáma, 2017 januárjára pedig 171 ezren lesznek, azonban több mint 50 ezer pedagógus kapja meg addigra a magasabb fizetéssel járó PED II. minősítést. Mentességet kapnak a minősítő rendszer alól azok a pedagógusok, akiknek a nyugdíjazásáig csak 7 év van hátra; őket automatikusan besorolják a kettes fokozatba. Ugyancsak fontosnak tartotta megemlíteni, hogy az államtitkárság továbbképzési elemekkel akarja kiegészíteni a pedagógus-előmeneteli rendszert, illetve a gyógypedagógiai ellátás fejlesztése érdekében a pályát választó fiatalokra is kiterjesztik az pedagógus-ösztöndíjrendszert. A tanévnyitó konferencián

Kakas Béla

, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke hangsúlyozta, köszönet illeti a gyönyörű és nehéz hivatást választó pedagógusokat, akik országszerte több mint másfél millió gyermek oktatásáról-neveléséről gondoskodnak. A számok tükrében elmondta, a megye 60 településén, 78 iskolában kezdődik el a tanév szeptember 1-jén. A hátrányos helyzetű és tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek felzárkóztatásában jelentős eredményeket elért Kip-módszertannal kapcsolatban megjegyezte, a koordináló megyei központ már megalakult, a pedagógusok pedig minden bizonnyal hamarosan közelebbről is megismerkedhetnek a módszertannal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.