Közélet

Három (plusz egy) járat miatt elégedetlenek a Csillag tériek + FOTÓK

Három (plusz egy) járat miatt elégedetlenek a Csillag tériek + FOTÓK

2016. augusztus 1., hétfő
Három (plusz egy) járat miatt elégedetlenek a Csillag tériek + FOTÓK
buszmenetrend04_gs

Tarjániakat és a Csillag téren ezzel kapcsolatban kérdőíveket gyűjtő jobbikosokat kérdeztünk arról, hogy milyen tapasztalataik vannak az átalakított szegedi buszközlekedéssel kapcsolatban. A jelenlegi mellett a korábbi városházi döntéseket is érték kritikák.

A 84-es, a 90F-es, a 13-as buszjárat - a tarjániak tapasztalata szerint az előbbi kettő megváltoztatása, s az utóbbi megszüntetése okozta számukra a legnagyobb problémát. A Jobbik egyik aktivistáját, s a helyi lakosokat kérdeztük arról, hogy az előbbiek milyen véleményekkel találkoztak, az utóbbiak mit tapasztaltak a

június 15-én 26 pontban megváltoztatott menetrend

életbe lépését követően. A SZEGEDma többször is beszámolt róla, hogy valóban komoly módosítások zajlottak azért, hogy a jövőben évi 200 milliót spórolhasson az önkormányzat. Ez azt jelenti, hogy több mint 150 ezer kilométerrel kapnak kevesebbet a megyeszékhelyen élők változatlan jegy- és bérletárak mellett. A radikális párt

kampányt hirdetett az ügyben

, péntekig a Csillag téren, Mars téren, Vadkerti téren, Makkosháza buszfordulóban, Kiskundorozsmán ABC előtti buszmegállóban, Cserepes sori piacnál, Újszegeden Gyerekkórháznál gyűjtik három kérdéses kérdőíveken a válaszokat. "Csütörtök reggel települtünk ki először a buszmegállókba. Eddig csak a Csillag téren mintegy száz embert kérdeztünk meg. Sokan azonnal ide jönnek, nem is kell kérni őket" - fogalmazott

Kovács Bence

Jobbik-tag. Az aktivista tapasztalatai szerint a a 84-es erős ritkítását sokan kritizálták, mert a meghosszabbított útvonalú 90-es nem pótolja azt. Egy olvasónk hozzátette, hogy rendszeresen túl korán indul el a megállóból a busz, ha nem ér ki öt perccel hamarabb, akkor könnyen lekési. A 84-es esetében gyakran szükség lenne csuklós buszokra, azonban mégis csak kisebb járműveket küldenek. A 90F a Vadaspark felé megy, s nem a 2-es kórház irányába, ez nem csak a nyugdíjasoknak, hanem az ott dolgozóknak sem jó. Korábban a párt kritizálta ezt a döntést,

szerintük ez akár a 90F megszüntetéséhez

vezető első lépés lehet. A 13-as busz korábban a Víztorony teret kötötte össze a Mars térrel, Móravárossal, a Cserepes sori piaccal, a Napfény Parkkal. Megszüntetésével, illetve "összevonásával" a 76-ossal, nemcsak a

szentmihályiak,

hanem a tarjániak is rosszul jártak, mert csak a belvárosig megy a járat. Többen megjegyezték, hogy hiányzik a 11-es, a 77-es nagyon ritkán közlekedik. Az aktivista összefoglalva úgy látja, a diákok alkalmazkodóbbak, ha kell, gyalogolnak két-három megállót, a nyugdíjasok viszont egészségügyi állapotuk miatt ezt nem tehetik meg, ezért részükről jóval több volt a panasz. A középkorúak, a dolgozók a hajnali járatok miatt panaszkodtak, a csatlakozások, a nem pontosan járó buszok miatt, gyakran 50 perccel hamarabb kell beérniük a munkahelyükre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.