Gazdaság

Nemcsak fesztiválokon lehet fizetni az első magyar kibocsátású feltöltős kártyával

Nemcsak fesztiválokon lehet fizetni az első magyar kibocsátású feltöltős kártyával

2016. július 7., csütörtök
Nemcsak fesztiválokon lehet fizetni az első magyar kibocsátású feltöltős kártyával

Első alkalommal a Sziget fesztiválon lesz elérhető Magyarországon a MasterCard licencével kibocsátott, készpénzzel és online is feltölthető Festipay prepaid kártya, amely a fesztiválon kívül is használható - mondta Szendrei Szabolcs, a MasterCard termékértékesítési vezetője csütörtökön, Zamárdiban, a Balaton Soundon tartott sajtótájékoztatón.

Kifejtette: a külföldön már széles körben használt feltölthető kártya előnye az érintőkártyás (paypass) fizetéssel szemben, hogy kontrollálható a költés összege, egyszerűen, szerződéskötés nélkül igényelhető és sok felhasználási területe van, például külföldön is lehet használni a forintalapú kártyát. A MasterCard nemzetközi kutatása alapján Magyarországon is van igény az új típusú kártyákra: a magyar válaszadók 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy használna prepaid kártyát a mindennapos vásárlásokhoz. A cég várakozásai szerint idén a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes tranzakciók száma a fesztiválokon, a tavalyi 5,5 millióhoz képest.

Márki László

, a kártyát értékesítő Festipay Zrt. vezérigazgatója elmondta, a limitált kiadású kártyát már lehet igényelni interneten keresztül, és a Szigeten is lesz feltöltő és kibocsátó pont is, ahol 150 eurós (47 ezer forint) összegű feltöltésig azonosítás nélkül is kaphat kártyát, aki nem akar adatokat megadni. A kártya díja két évre 3900 forint, havidíja 626 forint.

Gerendai Károly

, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, a fesztiválok versenyében fontos az innovatív megoldások terjesztése. Elmondta, újítás, hogy a feltöltött összeget át lehet vinni más fesztiválra, vagy bármely, Mastercardot elfogadó helyen lehet fizetni a kártyával. A bankfüggetlen kártya kibocsátója a Prepaid Financial Services Limited (PFS), amely a kártya mögötti elektronikuspénz és a MasterCard logójú kártya kibocsátásáért felel. Ezt a tevékenységét a PFS a brit felügyelet (Financial Conduct Authority) engedélye alapján végzi. A Festipayt tavaly novemberben alapította a Cardnet Zrt., valamint a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. A Cardnet korábbi közlése szerint a Festipayben nagyjából kétharmadban tulajdonos a Cardnet és egyharmadban a Sziget Kft. A nyilvános cégadatok szerint a Cardnet 2015-ben 1,2 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt és 37 millió forint üzemi eredményt ért el az egy évvel korábbi 1,7 milliárd forintos árbevétel és 77 millió forintos eredmény után. A bevétel mintegy 10 százaléka származott a Festipay-ből a cég korábbi tájékoztatása szerint. A Festipay tavalyi eredménye 5,4 millió forint veszteség volt, értékesítési árbevételt nem könyvelt el. A Sziget Kft. 2015-ben 10,2 milliárd forintra növelte értékesítési árbevételét az egy évvel korábbi 9,1 milliárd forint után. A cég adózott eredménye tavaly 557 millió forintot tett ki a 2014-es 350 millió forint után.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.