Közélet

A szegedi Jobbik lakossági kérdőívvel méri fel a tömegközlekedési igényeket

A szegedi Jobbik lakossági kérdőívvel méri fel a tömegközlekedési igényeket

2016. július 29., péntek
A szegedi Jobbik lakossági kérdőívvel méri fel a tömegközlekedési igényeket
tothpeter_sajttaj002kf

A radikális párt helyi szervezete szerint az emberek elégedetlenek az átalakított tömegközlekedési rendszerrel, amely nem felel meg a valós igényeknek. Kitelepüléssel, kérdőíveztetéssel gyűjtik össze a lakosság véleményét, az információkat a városüzemeltetési bizottságnak benyújtott indítványukban használják fel.

"Rendkívül sok változtatás zajlott le a szegedi tömegközlekedésben. Járatok szűntek meg, a megmaradóknál ritkítottak, s közben elmaradt gyakran a csatlakozási pontok összehangolása. Az új digitális menetrend nincs összhangban az írottal, ennek következtében sokszor a hosszú útvonalú járatok négy-öt percet késnek, vagy éppen korábban érnek a megállókhoz" - mondta

Tóth Péter

, a Jobbik városatyája. A politikus és pártja már

második sajtótájékoztatóját

tartja a 26 pontban megváltoztatott menetrend ügyében, többek között a két megjelenés közötti távolságot is nehezebb leküzdeni, mert most már a 90 F nem érinti a 2-es kórházat. A Jobbik úgy döntött, hogy ezért -

Wass Albert

utalással - "Adjátok vissza a buszaimat" címmel kampányt indít a menetrend megváltoztatása érdekében. Három kérdés tesznek fel szórólapjukon: milyen járatot használt a kitöltő korábban, melyik járatokkal van gondja, milyen problémák terhelik őt? Ezek alapján állítják össze, hogy milyen módosításokat javasolnak a városüzemeltetési bizottság következő ülésén. Hét helyszínre települnek ki, a pontos időpontokat a képviselő és a párt helyi szervezetének Facebook oldalára teszik ki. A gyűjtést egészen az említett ülésig folytatják. Fontosnak tartják, hogy változtassanak, mert úgy látják, ha ez nem történik meg, még nagyobb káoszt fog okozni a tömegközlekedésben szeptember elsejei iskolakezdés után. gazdaságilag sem tartják megfontoltnak a városháza lépését, mert csupán 83 milliót spórolnak idén, miközben éves szinten 150 ezer kilométerrel kapnak kevesebbet a szegediek, s az új járatok kilométerenként kétszer annyiba kerülnek, mint a korábbiak. Azt kérte, hogy ne az utasszámlálásokra hivatkozzanak, hiszen a módosított menetrendek miatt is már kevesebben használnak buszt. Példaként a 90F járatot említette, amely az új végállomás miatt kevésbé népszerű, mint a korábban.Tóth Péter szerint nemcsak a számok a fontosak, hanem a szubjektív életminőséggel kapcsolatos tapasztalatok. "Kérjük a baloldalt, hogy a trükkök százait szüntesse meg a menetrendben, s a valós igényekre adjon választ! Ne utolsó pillanatban dobják be ötleteiket, hagyják az ellenzéket is felkészülni, hogy az összegyűjtött véleményekkel mi is összevethessük a módosításokat!" - üzente az önkormányzati képviselő.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.