Gazdaság

Nielsen: értékben és mennyiségben is nőtt a hazai élelmiszerboltok forgalma az első negyedévben

Nielsen: értékben és mennyiségben is nőtt a hazai élelmiszerboltok forgalma az első negyedévben

2016. május 28., szombat
Nielsen: értékben és mennyiségben is nőtt a hazai élelmiszerboltok forgalma az első negyedévben

Értékben 4,6 százalékkal nőtt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalma az idei első negyedévben a tavalyi első három hónaphoz képest, ez a harmadik legmagasabb a vizsgált huszonegy európai ország rangsorában, Törökország és Lengyelország után - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat negyedévenkénti európai elemzése.

A mennyiségi eladások 1,3 százalékos növekedésével Magyarország ahhoz a tizennégy országhoz tartozik, ahol pozitív a trend. A Nielsen pénteki, az MTI-hez eljuttatott összefoglalója szerint ez már a nyolcadik egymást követő negyedév, amikor Európában dobogós helyet foglal el Magyarország az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének nagy növekedési arányával. A mennyiséget tekintve a hat éven át tartó folyamatos csökkenés után 2014 első negyedévében fordult át növekedésbe a trend, ami megszakítás nélkül már kilenc negyedéve pozitív. Európában a napi fogyasztási cikkek - élelmiszerek, italok, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok - átlagára 0,7 százalékkal emelkedett az idei első negyedévben az előző év hasonló időszakához képest, ez 2010 első negyedéve óta a legalacsonyabb arány. A mennyiségi eladás 0,8 százalékkal nőtt. A közlemény szerint Európát lehúzta az első negyedévben, hogy jelentősen csökkentek az árak az öt nagy piac közül kettőben, Németországban és Olaszországban. Az alacsonyabb árakat a kiskereskedelemben zajló éles verseny és a termelési költségek csökkenése okozta, főként az olcsóbbá vált energia.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.