Egyetem

Virtuális találkozások túlélőkkel és szemtanúkkal zsidó helytörténeti séták nyomán Szegeden

Virtuális találkozások túlélőkkel és szemtanúkkal zsidó helytörténeti séták nyomán Szegeden

2016. április 6., szerda
Virtuális találkozások túlélőkkel és szemtanúkkal zsidó helytörténeti séták nyomán Szegeden

Az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Karának társadalomismereti szakcsoportja és az SZTE Oral History kutatócsoportja közösen szervez Univerity of Southern California Soá Intézet támogatásával helytörténeti sétát és előadássorozatot április hetedikén.

Jelentkezni név, iskola, telefonszám és e-mail cím megjelölésével a zachor2007@gmail.com címen lehet. Az levél tárgyába a szervezők a következő jeligét kérik: Séták - Szeged.

Program:

11.00–13.15: Helytörténeti séta. Találkozó 10.45-kor az SZTE Juhász Gyula Gyakorlóiskola előtt (Szeged Boldogasszony sgt. 8.) Idegenvezetők: Deluchi Mira, Duska Dorottya, Fejes Regina, Halasi Blanka, Major Vivien, Sarnyai Domonkos 8. a osztályos tanulók, felkészítő tanár: Jancsákné Majzik Andrea 14.00–16.00: Előadások (Az előadások helyszíne az SZTE JGYPK Tanácsterme, Boldogasszony sgt. 6.) 14.00–14.10: Köszöntő. Dr. Marsi István dékán SZTE JGYPK 14.10–14.30: Dr. Kiss Gábor Ferenc: A helytörténeti és a honismereti oktatás a formálódó tanárképzésben 14.30–14.50: Dr. Jancsák Csaba: Személyes narratívák – Oral history az ember és társadalom műveltségterület tanításában 14.50–15.10: Szőnyi Andrea: A videóinterjúk és személyes történetek oktatásbeli használatának lehetőségei 15.10–15.30: Vida Nárcisz: Emlékezés és oktatás, oktatás emlékhelyeken 15.30–15.50: A helytörténeti séták tapasztalatai, hatása, eredményei, fenntarthatósága 15.50–16.00: Programzárás, reflexiók

A program során a résztvevők:

- megismerkednek a helytörténeti oktatás jelentőségével és lehetőségeivel; - foglalkoznak az emlékezet és az oktatás fogalmával és az emlékhelyeken történő oktatás jellegével; - megbeszélik a városi tér mint oktatási terep jelentőségét; - megismerkednek a videóinterjúk oktatásbeli használatának módszertanával, különösen a holokauszt-oktatásban és előítélet-mentesség oktatásában való alkalmazással, illetve a Soá Alapítvány Vizuális Történelmi Archívumával; - helytörténeti sétán vesznek részt; - megismerkednek a kortárs vezetés módszertanát alkalmazó lokális helytörténeti program kidolgozásának és megvalósításának folyamatával; - megismerik, hogy milyen komplex módon használhatók a visszaemlékezések a helytörténeti oktatásban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.