Közélet

Több mint 600 étterem csatlakozott a torkos csütörtökhöz

Több mint 600 étterem csatlakozott a torkos csütörtökhöz

2016. február 11., csütörtök
Több mint 600 étterem csatlakozott a torkos csütörtökhöz

A torkos csütörtökkel kezdetét vette a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Gasztroélémények éve 2016 programsorozata, a néphagyományra épülő gasztronómiai akcióhoz idén több mint 600 étterem csatlakozott, ahol ezen a napon fél áron lehet fogyasztani - jelentették be a szervezők képviselői sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

A torkos csütörtökre február 9-ig jelentkezhettek a vendéglátóhelyek.

Ruszinkó Ádám

, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára azt emelte ki, hogy a magyar turizmus 2015-ben rekordévet zárt, minden várakozást felülmúlva. Több mint 10 millió vendég, 25,6 millió vendégéjszakát töltött el Magyarországon. A kereskedelmi szálláshelyek bevételei 368 milliárd forintot tettek ki, a vendégek száma 7,4, a vendégéjszakák száma 5,4 százalékos növekedést mutat, a bevételek pedig 10 százalékot meghaladóan nőttek. A vendéglátás forgalmának bővülése 11 százalékos volt - ismertette. Ruszinkó Ádám elmondta, hogy az étterembe járás, a gasztronómia és az új ízek kipróbálásának népszerűsítésére létrehozott torkos csütörtökkel kezdetét vette a Gasztroélmények éve 2016. A magyar gasztronómia akkor lehet nemzetközileg is sikeres, ha belföldön is van kereslet a minőségi szolgáltatásokra, az akció ezt célozta meg - mondta.

Faragó Péter

, az MT Zrt. vezérigazgatója közölte: a torkos csütörtök rendezvény során együttműködnek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH), kiemelt figyelmet fordítva a szabályok betartására, hogy a vendégek és a vendéglátóhelyek elégedettsége a lehető legmagasabb legyen. Az idei újdonságok között említette a megújult arculat mellett, hogy a vendéglátóhelyeknek nem kötelező az alkoholtartalmú italokra 50 százalékos kedvezményt adni, minden másra azonban továbbra is 50 százalékos kedvezményt kell nyújtaniuk. Kiemelte: az ágazat 2015-ös rekordévéhez a társaság marketingtevékenysége is hozzájárult. A Gasztroélmények éve kampány több gasztronómiai eseményt ölel fel, regionális, helyi rendezvényekkel, külképviseleti és agrármarketing termékpályákhoz kapcsolódó aktivitásokkal kiegészülve. Példaként említette az április végén megrendezendő országos pikniket, vagy a Bocuse d'Or szakácsverseny májusi európai döntőjét Budapesten. Az eseményekről részletesen a márciusban induló Gasztroélmények éve weblap tájékoztat majd - közölte. Emlékeztetett: a torkos csütörtököt először 2006-ban rendezte meg az MT Zrt., a társaság felmérése alapján az éttermek 95 százaléka az évszakhoz képest kedvezőbb vendégforgalmat ért el. Az 50 százalékos kedvezmény ellenére a felmérésben részt vevők 87,3 százalékánál a bevétel is kedvezőbben alakult. Tavaly több mint 110 ezer vendég torkoskodott ezen a napon a csatlakozott éttermekben - ismertette. A gasztronómiai turizmus mára az idegenforgalom egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense lett, a turisták költésének több mint harmada gasztronómiai termékek fogyasztásához kötődik - mutatott rá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.