Közélet

Rémhír, hogy csak hétköznap járnak majd a csuklós buszok Szegeden (FRISSÍTVE)

Rémhír, hogy csak hétköznap járnak majd a csuklós buszok Szegeden (FRISSÍTVE)

2016. január 29., péntek
Rémhír, hogy csak hétköznap járnak majd a csuklós buszok Szegeden (FRISSÍTVE)
mars_ter_buszsav02_gs

Az egyik közösségi oldalon tett bejegyzés szerint radikálisan csökkenti a DAKK a csuklós buszok közlekedtetési idejét. Utánajártunk, hogy mi igaz az információkból.

A Facebook közösségi oldal egyik csoportjában komoly vitát generált az az állítólagos hír, hogy mivel a szegedi önkormányzat nem fizeti a csuklós buszok közlekedtetésének plusz költségeit bizonyos időpontokra, így hétvégén, illetve hétköznap este hat és reggel hat között csak szólójáratokat közlekedtetnek. Mivel nem tapasztaltunk változást az említett időpontokban, megkérdeztük a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-től (DAKK), hogy igazak-e a pletykák. A cég válaszában megírta, hogy helyi autóbusz-közlekedését közszolgáltatási szerződés formájában végzi. A menetrendi paramétereket a szegedi önkormányzat határozza meg mint megrendelő és finanszírozó, a DAKK a város által meghatározott menetrend és elvárások alapján köteles közlekedtetni buszait.

Mészáros Sándor

, a DAKK szóvívője arról tájékoztatta lapunkat, hogy a hivatkozott dokumentum részletesen előírja azt is, hogy mely járatoknál, milyen időpontokban kell feltétlenül csuklós autóbuszokat indítani, amelyek üzemeltetési költsége 35-40 százalékkal magasabb egy szólójárműnél. „A járműállomány összetételéből adódóan, illetve egyes járatokon a zsúfoltság csökkentése érdekében – a megrendelt járatokon felül is közlekedtetünk nagy befogadó képességű autóbuszokat, de természetesen költséghatékonysági szempontból társaságunk érdeke, hogy a rendszerben minél kevesebb felesleges csuklós futás legyen” – tette hozzá. A jegy- és bérletárakat szintén a város határozza meg. A DAKK cáfolta azt is, hogy a szegedi önkormányzat kevesebbet fizetett volna számukra az előírtnál, eddig nem tapasztaltak problémát, mindig a közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint teljesítette a város a fizetési kötelezettségeit. A válaszokból úgy tűnik, hogy 2017. január elsejéig biztosított a szegedi buszközlekedés. A szegedi önkormányzat városfejlesztési alpolgármestere,

Nagy Sándor

(Együtt) azt nyilatkozta több helyi médiumnak, hogy a DAKK és az önkormányzat tárgyal a 2017. január egytől 2024. december 31-ig tartó időszakra szóló szerződéskötésről, amelynek értelmében a céghez tartozna továbbra is a város helyi buszközlekedése. Nagy Sándor arról tájékoztatott, 2,7 milliárd forint helyett négymilliárd forintot kér a szolgáltatásért a DAKK. Mivel bérlet- és jegyárakat nem tudnák növelni, így a városnak az eddigi 700 millió forint helyett kétmilliárd kiegészítő támogatást kellene adnia – mondta az alpolgármester. Az ezzel az üggyel kapcsolatos kérdéseinkre azonban a másik fél beleegyezésének hiánya, s a folyamatban lévő pályázat miatt nem kívánt reagálni a DAKK.

Nagy Sándor: Nem lesz változás

"Az elmúlt hetekben nem módosítottunk a DAKK-kal kötött szerződésén, a korábbiakkal megegyezőek maradnak a paraméterek is" - nyilatkozta

Nagy Sándor

(Együtt) városfejlesztési alpolgármester lapunknak. Elmondta, eddig is ritkán közlekedtek hétvégén a csuklós buszok, de ő ezt nem érezte problémának, gyakran így is kihasználatlanok a járművek személyes tapasztalatai szerint. "Idén nem lesz változás, a hétvégi kibocsátási kapacitást megfelelőnek tartjuk" - zárta szavait.

Szárnyra kapott a hír az interneten, hogy a DAKK csak hétköznap üzemeltei a csuklós buszokat a városi közlekedésben - utánajártunk, mennyi igaz ebből. KLIKK: http://szegedma.hu/?p=604641 Közzétette: Szegedma Hírportál2016. január 29.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.