Közélet

Fogyasztói panaszok miatt kivezeti a kék számokat az NMHH

Fogyasztói panaszok miatt kivezeti a kék számokat az NMHH

2016. január 28., csütörtök
Fogyasztói panaszok miatt kivezeti a kék számokat az NMHH

A kék számok hívásdíjával kapcsolatos sokasodó fogyasztói panaszok miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elrendelte a kékszám-szolgáltatás megszüntetését - közölte a hatóság csütörtökön az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a hatályos szabályozás ellenére a szolgáltató sokszor a hívó előfizetőkre hárította a hívó és a hívott előfizető között osztott díjas hívás teljes díját, a többfordulós szolgáltatói egyeztetések pedig eredménytelennek bizonyultak. A január közepén életbe lépett rendelet értelmében a hatóság a kék számokat fokozatosan vezeti ki, azok 2016. június 30-ától jövő év végéig díjmentes szolgáltatás számként, azaz zöld számként továbbra is használhatóak maradnak. Az átmeneti időszak után a számokra kiadott engedélyeket a hatóság 2017. december 31-ével végleg visszavonja - írják. A rendelet tartalmazza továbbá, hogy a mobilszámok felosztását és az azonosítógazdálkodás szabályait az új mobilfrekvencia-tenderek eredményei alapján felül kellett vizsgálni és módosítani, így például nem oszthatók ki 60-as számok. A technológiai fejlődés és az új alkalmazások megjelenése miatt módosulnak a helytől független elektronikus telefonszolgáltatás számok és a földrajzi számok használati feltételei is. A hatóság például visszavonhatja a hordozható számok használati engedélyét attól a szolgáltatótól, amelyik a számhordozás lebonyolításért felelős rendszerben nem teszi lehetővé a számhordozást az előfizetőknek - áll az NMHH tájékoztatásában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.