Gazdaság

Nő a családi adókedvezmény, testvérkampányt indít az Emmi

Nő a családi adókedvezmény, testvérkampányt indít az Emmi

2015. december 11., péntek
Nő a családi adókedvezmény, testvérkampányt indít az Emmi

Havi ötezer forinttal emelkedik jövőre a két gyereket nevelők családi adókedvezménye - mondta el Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin, a tárca család- és ifjúságügyért felelős államtitkára pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten. Bejelentették azt is, hogy a testvérek fontosságát bemutató kampányt indít az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Testvérben az erő címmel.

Balog Zoltán

elmondta, a felmérések azt mutatják, hogy gyakran már a második gyerek születésére sem jut idő a családokban, ahhoz azonban, hogy minél több háromgyerekes család legyen Magyarországon, először el kell érni, hogy a második gyerek is megszülessen. Ezt szeretnék segíteni azzal is, hogy 2016. január 1-jétől emelik a kétgyerekesek családi adókedvezményét, havonta öt ezer forinttal több marad náluk, így a jelenlegi húszezer forint helyett már 25 ezer forint - tette hozzá. A cél, hogy 2019-re havonta 40 ezer forint maradjon a két gyereket nevelőknél az adókedvezmény jóvoltából - emelte ki a miniszter. Elmondta azt is, hogy jelenleg három gyerek után 100 ezer forint az érvényesíthető adókedvezmény, nagy tehát a különbség a két, illetve három gyerekes családok között. Ezt szeretnék most csökkenteni az emeléssel, a három gyerekesek adókedvezménye viszont változatlan marad - emelte ki.

Novák Katalin

arról beszélt, hogy az anyagiakon kívül egyéb akadályok is szerepet játszhatnak abban, hogy kevés a nagycsalád Magyarországon. Ilyen akadály lehet például a túl kevés információ. Ezért indította el nemrég az államtitkárság a csalad.hu portált, amelyen minden fontos családoknak szóló információ könnyedén elérhető - közölte. A sajtótájékoztatón bemutatták a kampányhoz tartozó kisfilmet, amely a közeljövőben a rádióban is hallható és a televízióban is látható lesz majd. Novák Katalin ezzel kapcsolatban megemlítette, hogy a testvérkampánnyal kampányok sorát indítják majd el, amelyekkel számos felületen és többféle módon találkozhatnak majd az emberek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.