Bulvár

A karácsonyi időszakban akár éves bevételük nagyobb részét is megtermelhetik a játékboltok

A karácsonyi időszakban akár éves bevételük nagyobb részét is megtermelhetik a játékboltok

2015. december 3., csütörtök
A karácsonyi időszakban akár éves bevételük nagyobb részét is megtermelhetik a játékboltok
baba_rongybaba_jatek_gyerekkor

A játékboltok éves bevételük nagyobb részét is elérhetik a karácsonyi szezonban, az átlagos kosárérték az évközi 6200 forintról átlagosan 9800 forintra emelkedik, a 40-50 milliárd forintos piac az idén tovább bővülhet - derül ki a játékkereskedők MTI-hez eljuttatott felméréseiből.

A REGIO Játékkereskedelmi Kft. felmérése szerint karácsonykor a nagyobb méretű és értékesebb termékek kerülnek a kosárba. A november elejétől december végéig tartó időszak a REGIO Kft. éves árbevételének felét adja. A cég idén karácsonykor a tavalyinál 5-7 százalékkal nagyobb forgalomra számít, de az új üzletek nyitása miatt az összes bevétele idén várhatóan 30 százalékkal nőhet. Mint írták, a teljes magyarországi játékszektor méretét nehéz megbecsülni, ilyen mérést jelenleg egyik nagy piackutató intézet sem végez. A közleményben

Gyaraki József

, a REGIO Kft. ügyvezetője, a Játékkereskedők Országos Szövetségének alelnöke kifejtette, a magyar piac nagyjából 40-50 milliárd forint nagyságú, ebből a játékbolthálózatok 30, az online játékboltok 10 százalékkal részesednek, a maradékot pedig a hipermarketek dömpingárui fedik le. A REGIO felmérése szerint a karácsonyi szezonban nincs különbség a vásárlók összetételében az év többi hónapjához képest, nagyjából 75 százaléka 25-44 év közötti nő. Ami a slágertermékeket illeti, idén is egyre népszerűbbek a kreatív és készségfejlesztő játékok, de Magyarországon regionális szinten is kiemelkedően kedveltek a családi társasjátékok. Emellett folyamatosan nő az érdeklődés az interaktív játékok iránt. A játékkereskedő és importőr Formatex Kft. MTI-hez eljuttatott felmérése arra mutat rá, hogy a játékboltok forgalma számít a leginkább szezonálisnak a kiskereskedelemben. Példaként említik, hogy a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál. A második legfontosabb időszak a játékkereskedelemben a húsvéti, ami az éves forgalomnak akár 16-20 százalékát is jelentheti, majd azt követi a gyereknap, de az tíz százalék alatt marad - írták. A Formatex szerint a karácsonyi forgalom idén 8 százalékkal nőhet a tavalyihoz képest, az idei éves árbevétel pedig 8-10 százalékkal bővülhet. A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető, a magyarországi játékpiac harmadik legnagyobb szereplőjévé előlépett Formatex Kft. felmérése szerint karácsonykor az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik: nagyobbrészt különböző könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés lesz a fenyőfák alatt. A közleményben

Borhi János

ügyvezető elmondta: az internetes vásárlás dinamikusan fejlődik, az év során a kiskereskedelmi forgalomban értékesített termékeik 9 százalékát online értékesítik. Az online üzletágukban a tavalyihoz képest kiugró, 230 százalékos a növekedés - tette hozzá.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.