Gazdaság

Nőtt a vegyi áruk és kozmetikumok forgalma az első nyolc hónapban

Nőtt a vegyi áruk és kozmetikumok forgalma az első nyolc hónapban

2015. október 8., csütörtök
Nőtt a vegyi áruk és kozmetikumok forgalma az első nyolc hónapban

Értékben 6, mennyiségben 1 százalékkal nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma az év első nyolc hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a boltok bevétele 230 milliárd forintra nőtt a január-augusztusi időszakban a Nielsen által mért 70 termékkategóriában. Az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést értékben főleg nagy forgalmú testápolóknál és kozmetikumoknál regisztráltak, például a tusfürdőknél, a dekorkozmetikumoknál, a testápoló krémeknél, az arc- és szemránckrémeknél, valamint a parfümöknél. Szintén 10 százalékos vagy annál nagyobb mértékben emelkedett a boltok bevétele öblítőből, papír zsebkendőből és toalett tisztítóból. A közlemény szerint változott a kiskereskedelmi forgalom megoszlása a bolttípusok között. Tavaly január-augusztusban értékben még a hipermarketek rendelkeztek a legnagyobb, 34 százalékos piaci részesedéssel, ez az idén 2 százalékponttal kisebb lett. A drogériák mutatója viszont 32 százalékról 34-re emelkedett, így ez a bolttípus az első helyre került. Figyelemre méltóan, 13 százalékkal emelkedett a drogériák bevétele tavalyhoz képest, és mennyiségben is jóval átlag felett, 6 százalékkal nőtt az eladás az idei első nyolc hónapban - idézi a közlemény Barta Mónikát, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját. Regionális szempontból is változtak a trendek. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrum piaci részesedése 36 százalékos a vegyi áruk és kozmetikumok értékben mért bolti forgalmából, jóval nagyobb a lakosság 28 százalékos számarányánál. A mutató 1 százalékponttal nagyobb, mint a tavalyi első nyolc hónap során mért 35 százalék. A délkeleti megyék piacrésze is emelkedett, 14-ről 15 százalékra. Északnyugaton és délnyugaton viszont 1-1 százalékponttal 18, illetve 12 százalékra csökkent a piaci részarány - közölte a Nielsen.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.