Közélet

Czibere Károly: az integrált oktatás össztársadalmi ügy

Czibere Károly: az integrált oktatás össztársadalmi ügy

2015. szeptember 8., kedd
Czibere Károly: az integrált oktatás össztársadalmi ügy

Az integrált oktatás biztosítása minden iskolás számára nemcsak emberi jogi kérdés, hanem össztársadalmi és gazdasági ügy is egyszerre - erről a szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár beszélt kedden az MTI-nek, miután egy workshopon vett részt Budapesten, több uniós szakemberrel közösen.

Czibere Károly

kiemelte, mostanra - objektív, külső mérések alapján is - bebizonyosodott, hogy az együttnevelés, a minőségi integrált oktatás-nevelés a diákok tanulmányi eredményességét jelentősen javítja. Azt mondta, a magyar kormány továbbra is elkötelezett az integrált, esélyteremtő oktatás feltételrendszerének megteremtése mellett, ezért a jövőben is előnyben részesítik az ilyen pedagógiai programokat. Arra hívta fel a figyelmet, hogy ha a hátrányos körülmények között élő gyerek minőségi oktatást kap, akkor az nemcsak neki, hanem a családjának, a szűkebb és tágabb környezetének, a településének és az egész országnak hasznos lesz, mert eredményesebb tud lenni a munkaerőpiacon és az élet többi területén is. Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy az erős kezdet, a jó alapok megteremtése az óvodában és az iskolában alapvető feltétele a jó társadalompolitikának. Hozzátette: a kormányzat ezért akarja minél alacsonyabb életkorban biztosítani a gyerekek számára a fejlesztésükhöz szükséges szolgáltatásokat, így például az úgynevezett Biztos kezdet gyermekházakon vagy a hároméves kortól kötelezővé tett óvodákon keresztül. Közölte, az óvodákban és az iskolákban számos kiegészítő szolgáltatást is biztosítanak, így például az ingyenes közétkeztetést, tankönyveket, ösztöndíjakat, vagy a lemaradó diákok korrepetálását biztosító Tanoda programot. Czibere Károly elmondta, hogy a kedden megkezdett workshopot szerdán a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hejőkeresztúron folytatják, ott az uniós szakértőknek bemutatják a helyi komplex pedagógiai programot, amelyben roma és nem roma diákok együtt tanulnak. Hozzátette: e programnak köszönhetően az elmúlt években jelentősen javultak a diákok tanulmányi eredményei. Ez kézzelfogható bizonyíték arra, hogy mindenki téved, aki azt mondja, hogy az együttnevelés káros vagy rossz teljesítménnyel jár.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.