Közélet

A versenyhivatal 1,3 millió forintra bírságolta a Bio-Herb Kft.-t

A versenyhivatal 1,3 millió forintra bírságolta a Bio-Herb Kft.-t

2015. szeptember 28., hétfő
A versenyhivatal 1,3 millió forintra bírságolta a Bio-Herb Kft.-t

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forint bírságot szabott ki a a Bio-Herb Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re (Bio-Herb), mert a Magyar Rákellenes Liga ajánlásával jogsértő módon reklámozta a 105-Deuterium Water Balance elnevezésű terméket. A Bio-Herb e mellett a csökkentett deutérium tartalmú vizet egyéb, megalapozatlan gyógyító hatásokkal is népszerűsítette - közölte a versenyhivatal hétfőn az MTI-vel.

A Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet szakhatósági állásfoglalása alapján a 105-Deuterium Water Balance nevű ivóvíz nem minősül sem gyógyszernek, sem pedig gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítménynek - szögezte le a hivatal és megállapította, hogy a termék egyéb, különleges táplálkozási célú élelmiszerkategóriában történő nyilvántartásba vétel hiányában, általános közfogyasztásra készült élelmiszernek minősül. A Magyar Rákellenes Liga 2012. januárjában mintegy két évig érvényes támogatási megállapodást kötött a Bio-Herbbel, amivel lehetőség nyílt arra, hogy a Bio-Herb Kft. feltüntesse a Magyar Rákellenes Liga logóját és a "Magyar Rákellenes Liga ajánlásával" feliratot egyes termékein. A Bio-Herb a Magyar Rákellenes Liga ajánlását megjelenítő reklámjai azt közvetítették a fogyasztóknak, hogy a termék alkalmas a rákbetegség megelőzésére és gyógyítására. A GVH jogsértőnek ítélte mind az ajánlással közzétett reklámokat, mind pedig a termék gyógyhatásáról a Bio-Herb honlapján közzétett film állításait. A GVH a Bio-Herb és a Magyar Rákellenes Liga felelősségét egyaránt megállapította ugyan, de a Magyar Rákellenes Ligával szemben nem látta indokoltnak bírság kiszabását. A hivatal súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott és kifejezetten sérülékeny fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.