Közélet

Jó hangulatú vasutasnapi juliális Szegeden - nemcsak MÁV-osoknak + FOTÓK

Jó hangulatú vasutasnapi juliális Szegeden - nemcsak MÁV-osoknak + FOTÓK

2015. július 11., szombat
Jó hangulatú vasutasnapi juliális Szegeden - nemcsak MÁV-osoknak + FOTÓK
vasutasnap28_gs

A magyar vasút születésnapját Szegeden is megünnepelték, a Vasutasnapi Területi Juliálison a színes, szórakoztató családi programokra nemcsak a MÁV-os kollégákat és családtagjaikat, hanem a vasútszerető közönséget is várták.

A hagyományokhoz híven idén is több helyszínen tartottak vasutasnapot: Budapest mellett Szegeden, Pécsett, Szolnokon, Tapolcán és Kisvárdán is színes családi napot rendeztek, ahol sztárfellépők, koncertek, családi vetélkedők, sok régi barát és felhőtlen jó hangulat várt mindenkit. A Vasutasnapi Területi Juliálist ezúttal a Hattyas sori sportcentrumban tartották, amelyen a város és a megye meghívott vezetőin kívül részt vettek a MÁV Zrt. üzletágainak, szolgáltató egységeinek területi és regionális vezetői is. A juliálison bemutatkozott Skillful Dance több korcsoportos táncosa is, a Just Dance tánccsoport, majd ebédidőben a Szilaj Citerazenekar gondoskodott a zenéről, és fellépett a Szeged Néptáncegyüttes is. A gyermekeket ugrálóvár, kézműves foglalkozások várták, volt például arcfestés, lufihajtogatás, rodeóbika, falmászás, pingpong, de főzőversenyt is hirdettek és egészségügyi szűrésekre is várták a lakosokat. Az egészen 21 óráig tartó rendezvényen a vadaspark állatbemutatóval készült, a bátrabbak akár kígyókat is simogathattak, délután háromtól pedig koncertekre invitálták mindazon családokat, akik a szegedi MÁV-osokkal szerették volna közösen ünnepelni a magyar vasút születésnapját.

A kezdetek: 33 kilométer 1 óra alatt

A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődött, akkor adták át hazánk első, 33 kilométer hosszú vasútvonalát Pest és Vác között, amit magántőkéből építettek meg a Magyar Középponti Vasúttársaság irányításával két év alatt. A vonat a Dunakeszin töltött 10 perces várakozási időt is beleszámolva egy órahossza alatt tette meg első útját. Azt, hogy mekkora szenzáció is volt akkoriban a vasútvonal átadása, jól jelzi, hogy József nádor és felesége indította útjára az első vonatot, és a főhercegi pár is elutazott Vácig az első szerelvényen – írja a

Rubicon

a magyar vasút születéséről.

A jövő: „A vasút az ország fejlődésének záloga”

Nemcsak a múlt, hanem a jelen és a magyar vasút jövője is központi téma a július második hétvégéjén megrendezett vasutasnap alkalmából. „A kormány az egész ország fejlődésének zálogaként tekint a vasútra – mondta

Fónagy János

, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) politikai államtitkára pénteken Budapesten, a 65. Vasutasnap kitüntetési ünnepségén. Az MTI arról számolt be, hogy a fejlesztési tárca 2020-ig 1000 milliárd forint uniós forrást fordíthat vasútfejlesztésre. „A mintegy 7500 kilométer hosszú, egész országot behálózó magyar vasút irányítása, fejlesztése nem csak közlekedési kérdés, hanem össztársadalmi ügy” – szögezte le Fónagy. Folytatják a dél-balatoni pálya fejlesztését Balatonszentgyörgyig, megkezdik a Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonal felújítását, elindítják a Kelenföld és Százhalombatta közötti rekonstrukciós munkát, korszerűsítik a járműparkot, a Budapest elővárosi közlekedésbe további korszerű motorvonatokat állítanak forgalomba, jelentős forrásokat adnak a vasút közlekedésbiztonságának fejlesztésére – sorolta az államtitkár.

Színes családi nappal ünnepelték Szegeden a magyar vasút születésnapját.http://szegedma.hu/?p=552963

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. július 11.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.