Gazdaság

A turisták fele azonos arányban használja a készpénzt és a bankkártyát

A turisták fele azonos arányban használja a készpénzt és a bankkártyát

2015. július 14., kedd
A turisták fele azonos arányban használja a készpénzt és a bankkártyát

A CIB Bank friss kutatása szerint nyáron az utazók fele készpénzt és bankkártyát is azonos arányban használ, 22 százalékuk választja a bankkártyát fizetéskor, és mindössze 28 százalék azoknak az aránya, akik még mindig a készpénzt részesítik előnyben utazásaik, kirándulásaik során.

A bank az MTI-hez kedden eljuttatott felmérése szerint a válaszadók 63 százaléka egy bankkártyával rendelkezik, 24 százalékuknak kettő, 4 százaléknak pedig három kártyája van. Ennél több plasztikot csak a megkérdezettek 2 százaléka tart, míg 7 százalék válaszolt úgy, hogy egyáltalán nincs bankkártyája. A kutatás szerint egy válaszadónak átlagosan 1,3 kártyája van. A válaszadók közül a készpénzt használók úgy nyilatkoztak, hogy így a fizetés kényelmesebb, miközben a bankkártyát használók ugyanezt állítják a plasztik fizetőeszközükről. A bankkártya használatának számos előnye van szerintük: gyors, praktikus, mindig kéznél van, és nem kell nagy mennyiségű készpénzt magunknál tartani, és ha elvész vagy ellopják, akkor letiltható. A kártyahasználat előnyének tartják azt is, hogy számos bank kedvezményekkel díjazza a bankkártyákkal való fizetést. Méltányolják továbbá, hogy a számlacsomagokba foglalt sok választható szolgáltatás - például számlafigyelő vagy kártyafigyelő sms szolgáltatásról, devizaszámláról vagy utasbiztosításról - külön havi, illetve éves díj nélkül vehető igénybe. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2015 első negyedévében belföldön mintegy 88 millió vásárlás történt hazai kibocsátású bankkártyával 580 milliárd forint értékben, amely közel 6600 forintos átlagos értéket jelentett tranzakciónként. Ez a belföldi vásárlási tranzakciók számában jelentős, 18 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest, míg a vásárlások összértéke közel 17 százalékkal emelkedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.