Megszegte az SZKT a béremelésről szóló megállapodást – A szakszervezet a sztrájktól sem riad vissza

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

új_troli_1_130522

Nem tartotta be az SZKT a munkástanáccsal és két szakszervezettel kötött bérmegállapodását, 67 dolgozójuk nem kapta meg az emelést – tájékoztatott a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke, Szabó István.

Többek között alacsony órabérért felvett járművezetők, illetve a korábban vontatási bérpótlékban részesülők órabérének megemelését tartalmazta az a megállapodás, amelyet a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója, Kojedzinszky Richard kötött a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetével (BTDSZ) és az Egységes Közlekedési Szakszervezettel (EKSZ). A szerződés május elsején lépett hatályba, vagyis az érintetteknek júniusban már a kialkudott bért kellett volna kifizeti. A sofőrök óradíjemelését végrehajtotta az SZKT, ám a vontatási bérpótlék helyetti mindössze 5 forintos emelést nem kapta meg a 67 érintett. „A dolgozók csalódottak, és nem csak azért, mert nem kapták meg az emelést, hanem leginkább azt sérelmezik, hogy miért ígérte meg az SZKT az emelést, ha utána nem tartja be a megállapodást” – mondta el portálunknak a BTDSZ elnöke, Szabó István.

Még 2011-ben vonták el az SZKT-nál a csuklós autóbuszok és trolibuszok forgalmi gépkocsivezetőit megillető úgynevezett vontatási pótlékot, aminek a mértéke 5% volt. Azoknak, akik ebben részesültek és most is a társaság alkalmazottai, óránként 5 forintos béremelést tartalmazott a megállapodás. „A vontatási pótlék elvonása a társaságnál mindössze egymilliós pluszt hagyott, ezzel szerintem az SZKT gazdálkodását nem lehet megoldani” – jegyezte meg. A megállapodás ezen kívül azoknak a fiatal járművezetőknek a felzárkóztatását is tartalmazta, akiket annak idején 700 forintos órabérért vettek fel.

Szabó István elmondta, a munkajog pontos menetrendet ír elő az ügy rendezésére, először konzultációt kezdeményezett a BTDSZ, ha ez nem vezet eredményre, akkor kollektív munkaügyi vita következik, és ha ez sem jár eredménnyel, bármikor sztrájkot hirdethetnek. „Nem találkoztam még olyan közlekedési vállalattal, ahol a megkötött megállapodást ne tartotta volna be a munkáltató. Ráadásul nem 5%-ot kértünk vissza, hanem 5 forintot, ami jelképes összeg, ami éves szinten mindössze 600 ezer forintjába kerül a cégnek” – közölte a BTDSZ elnöke. Kitért arra is, amennyiben a bíróság nekik ad igazat, akkor sérelemdíj teljesítésének a követelésére irányuló pert indítanak az SZKT ellen.

Az ügyben felkerestük az SZKT-t is, amint válaszolnak, közzétesszük álláspontjukat.

Áll a bál a közlekedési társaságnál.http://szegedma.hu/?p=545652

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. június 9.

Előző sztori

Labdarúgás: két év után nyert bajnokit a Tanárképző

Default thumbnail
Következő sztori

Az MNB készen áll a fennmaradt lakossági devizahitelek forintosítására

Legutóbbi hasonló cikkek